منظقه کبک قدیم (Old Quebec) کانادا، میراث جهانی یونسکو

به گزارش آریا بلاگ، در قلب شهر کبک، منطقه‌ای تاریخی به نام منطقهٔ کبک قدیم وجود دارد که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. این منطقه که هستهٔ اولیهٔ شهر کبک به‌شمار می‌رود، دارای بناها و کوچه‌هایی با قدمت چندصدساله است.

منظقه کبک قدیم (Old Quebec) کانادا، میراث جهانی یونسکو

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

تاریخچهٔ منطقهٔ کبک قدیم

منطقهٔ کبک قدیم در سال 1608 میلادی به‌عنوان مستعمره‌ای فرانسوی بنا نهاده شد. این منطقه که در کرانهٔ رودخانهٔ سن‌لوران واقع شده‌است، موقعیت استراتژیکی برای تجارت خز و پوست داشت.

در طول قرن هفدهم و هجدهم میلادی، این شهر به عنوان پایتخت مستعمره‌های فرانسوی در آمریکای شمالی گسترش یافت. در این زمان، دیوارها و قلعه‌هایی برای دفاع از شهر در برابر حملات انگلیسی‌ها ساخته شد.

معماری و سازه‌های تاریخی

منطقهٔ کبک قدیم دارای بیش از 400 سازهٔ تاریخی است که اکثر آن‌ها متعلق به قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی هستند.

دیوارهای شهر

دیوارهای شهر کبک که در سده‌های هفدهم و هجدهم ساخته شده‌اند، امروزه بخشی از آثار تاریخی این شهر به‌شمار می‌روند. این دیوارها که بیش از 4.6 کیلومتر طول دارند، شهر را از حملات خارجی محافظت می‌کردند.

قلعه فرونتنک

قلعه فرونتنک که به معنای "قلعهٔ جلویی" است، از اواسط قرن هجدهم تا اوایل قرن نوزدهم ساخته شده و نماد منطقهٔ کبک به‌شمار می‌رود. این قلعه در بالای تپه‌ای بلند بنا شده و منظره‌ای بدیع از رودخانه و شهر کبک را به نمایش می‌گذارد.

کلیسای نوتردام دو کبک

کلیسای نوتردام دو کبک که در سال 1647 ساخته شده است، از قدیمی‌ترین کلیساها در آمریکای شمالی است. معماری باشکوه این کلیسا با الهام از کلیساهای اروپا طراحی شده‌است.

کاخ فرمانداری

ساختمان کاخ فرمانداری در سال 1840 و به‌عنوان اقامتگاه رسمی فرمانداران انگلیسی ساخته شد. این ساختمان در میان باغی زیبا با مناظر دیدنی قرار دارد.

خانه‌های تاریخی

علاوه بر بناهای عمومی، خانه‌های مسکونی متعددی با قدمت چندصد ساله در این منطقه وجود دارند. اکثر این خانه‌ها در قرن 18 میلادی ساخته شده‌اند و دارای معماری منحصربفردی هستند.

فرهنگ و هنر

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و معماری، منطقهٔ کبک قدیم دارای فرهنگ و هنر غنی‌ای نیز می‌باشد که از ریشه‌های اروپایی و فرانسوی آن الهام گرفته شده‌ است.

موسیقی و رقص

موسیقی و رقص فولکلوریک فرانسوی همچنان در منطقهٔ کبک قدیم رواج دارد. کنسرت‌ها و فستیوال‌های موسیقی محلی به‌طور مرتب در این منطقه برگزار می‌شوند.

هنرهای تجسمی

نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و صنایع دستی متعددی توسط هنرمندان محلی در موزه‌ها و گالری‌های هنری منطقه به نمایش گذاشته شده‌اند. سبک و موضوع بسیاری از این آثار الهام گرفته از تاریخ و فرهنگ کبک است.

غذا

آشپزی و غذاهای سنتی فرانسوی از دیگر جاذبه‌های فرهنگی منطقهٔ کبک به‌شمار می‌روند. کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در این منطقه وجود دارند که غذاهای سنتی فرانسوی و محلی ارائه می‌دهند.

جشن‌ها و فستیوال‌ها

منطقهٔ کبک قدیم میزبان بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌های فرهنگی و هنری است که بیشتر آن‌ها الهام گرفته از سنت‌های قدیمی فرانسوی و اروپایی هستند.

کارناوال زمستانی کبک

کارناوال زمستانی کبک که از سال 1954 برگزار می‌شود، یکی از معروف‌ترین جشن‌های زمستانی در جهان است. این جشن شامل رژه‌های خیابانی، مجسمه‌های یخی، فستیوال موسیقی و غیره است.

فستیوال جاز کبک

این فستیوال موسیقی جاز که از سال 1977 برگزار می‌شود، موسیقی‌دانان جاز دنیا را در کبک گرد هم می‌آورد. کنسرت‌های جاز در فضاهای باز و سالن‌های مختلف برگزار می‌شوند.

فستیوال فرانسوی

این فستیوال سالانه به مدت 10 روز در ماه اوت برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های گوناگونی به زبان فرانسه است. اجرای نمایش، کنسرت موسیقی، کارگاه‌های هنری و غیره از برنامه‌های این فستیوال هستند.

سایر جشن‌ها

جشن‌های دیگری مانند فستیوال فانوس‌های کاغذی، جشن موسیقی محلی، جشن برداشت محصول و غیره نیز در طول سال در این منطقه برگزار می‌شوند.

گردشگری

منطقهٔ کبک قدیم به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در کانادا شناخته می‌شود. تخمین زده می‌شود که سالانه بیش از 5 میلیون نفر از این منطقه تاریخی بازدید می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری

علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی و معماری، گردشگران می‌توانند از موزه‌ها، گالری‌های هنری، رستوران‌ها و کافه‌ها بازدید کنند. خرید از بازارهای صنایع دستی و فروشگاه‌های یادگاری نیز از سرگرمی‌های رایج گردشگران است.

اقامت

انواع مختلفی از امکانات اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آپارتمان‌های کوتاه‌مدت در این منطقه وجود دارند. بسیاری از این اماکن در ساختمان‌های تاریخی قرار دارند.

حمل و نقل

منطقهٔ کبک قدیم دارای شبکه حمل و نقل عمومی توسعه‌یافته‌ای است که شامل اتوبوس، مترو، تاکسی و قطار می‌شود. همچنین پیاده‌روی در معابر و کوچه‌های پرجاذبهٔ تاریخی این منطقه لذت‌بخش است.

مراکز اطلاع‌رسانی

مراکز متعدد اطلاع‌رسانی گردشگری در سراسر منطقه وجود دارند که نقشه، بروشور، راهنمای شهر و غیره را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. کارکنان این مراکز به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، فرانسه و غیره صحبت می‌کنند.

فصول مناسب سفر

هر فصلی می‌تواند برای بازدید از منطقهٔ کبک قدیم مناسب باشد، اما بهار و پاییز به دلیل آب و هوای مطبوع‌تر فصول توصیه‌شده‌ای هستند. در زمستان نیز برف، کارناوال زمستانی و فضای جذاب کریسمس، زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشند.

تاثیر در فرهنگ کبک و کانادا

منطقهٔ کبک قدیم به‌عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی برای مردم کبک و کانادا بسیار بااهمیت است. این منطقه نقش مهمی در شکل‌گیری هویت منحصربفرد فرهنگی کبک داشته‌ است. حفظ و مرمت این منطقهٔ تاریخی، یک اولویت ملی در کانادا به‌شمار می‌رود.

انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 25 آبان 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2363

به "منظقه کبک قدیم (Old Quebec) کانادا، میراث جهانی یونسکو" امتیاز دهید

1 کاربر به "منظقه کبک قدیم (Old Quebec) کانادا، میراث جهانی یونسکو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظقه کبک قدیم (Old Quebec) کانادا، میراث جهانی یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید