ارتش انگلیس کوچک می گردد

به گزارش آریا بلاگ، وزیر دفاع بریتانیا از طرح لندن برای کاهش شمار نظامیان این کشور تا سال 2025 میلادی خبر داده است.

ارتش انگلیس کوچک می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بن والاس وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه گفت: بریتانیا میخواهد تا سال 2025 میلادی تعداد نظامیان خود را از 76500 نفر به 72500 نفر کاهش دهد و طرح هایی را با هدف ایجاد یک نیروی مسلح فعال تر برای مقابله با تهدیدات آینده اجرا کند.

بر اساس این گزارش دولت بریتانیا اوایل ماه جاری سندی را منتشر کرد که اولویت های این کشور در دوران پسابرگزیت را نشان داده است.

بر اساس این سند، اولویت های سیاست خارجی و دفاعی بریتانیا در دوران پسابرگزیت به گونه ای طراحی و برنامه ریزی خواهد شد که این کشور برای یک دنیا رقابتی تر، مجهزتر و آماده تر باشد.

والاس در اظهاراتی در مجلس انگلیس گفت: نیروهای مسلح باید از این پس به طور متفاوتی فکر و اقدام نمایند، آنها دیگر نباید به عنوان آخرین گزینه مورد نظر قرار بگیرند بلکه باید یک نیروی فعال تر در سراسر دنیا باشند.

وی در ادامه اضافه نمود: توسعه و پیشرفت مزیت تکنولوژیکی به این معنا خواهد بود می توان با تعداد پرسنل کمتر تاثیر و نفوذ بیشتری داشت. بنابر این تصمیم گرفته ام تا تعداد نظامیان ارتش را از 76500 نفر به 72500 نفر تا سال 2025 کاهش دهم.

پیش از این نیز بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در گفت وگو با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو تاکید نموده بود که هزینه های نظامی بریتانیا همچنان بالاتر از هدف معین شده از سوی ناتو خواهد بود.

بریتانیا میخواهد 2.2 درصد فراوری ناخالص داخلی خود را به هزینه های نظامی و دفاعی اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6525

به "ارتش انگلیس کوچک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش انگلیس کوچک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید