اشتون کارتر: تحرکات دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت

به گزارش آریا بلاگ، وزیر دفاع آمریکا در تازه ترین اظهارات خود بار دیگر تاکید نمود که ایالات متحده عملیات دریانوردی در دریای جنوبی چین را ادامه خواهد داد.

اشتون کارتر: تحرکات دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در سخنانی توضیح داد: آمریکا به عملیات دریانوردی در دریای جنوبی چین ادامه می دهد.

اظهارات اشتون کارتر در شرایطی است که وی اخیرا از ناو آمریکایی مستقر در دریای جنوبی چین دیدن نموده و از اقدام پکن در ساخت جزایر مصنوعی در مناطق مورد مناقشه این دریا انتقاد نموده است.

در ماه اکتبر نیز ناوشکن آمریکایی یو اس اس لاسن با نزدیک شدن به 12 مایلی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، موجبات ناراحتی و خشم مقام های پکن را برانگیخته است. چین این اقدام ناو آمریکایی را یک اقدام تحریک آمیز آشکار ارزیابی نموده است.

کارتر اضافه نمود: ما این کار را در سراسر دنیا انجام داده ایم و بار دیگر نیز آن را انجام خواهیم داد. با افزایش بلندپروازی های چین و تمایل روسیه برای بر هم زدن نظم بین المللی، ارتش آمریکا باید راهبردها و عملیات خود را بر اساس تحولات جدید تطبیق دهد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: نحوه رفتار چین میزان تعهد این کشور به صلح و ثبات را نشان خواهد داد. به همین دلیل است که کشورهای منطقه اقدامات چین مثل تسلط بر فعالیت های دریایی و فضای سایبری را به دقت زیر نظر دارند. آمریکا به شدت نگران ادعاهای ارضی چین و نظامی کردن بیشتر منطقه است که می تواند منجر به افزایش خطر اشتباه محاسباتی و درگیری گردد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات روسیه نیز گفت: چالش دیگری که آمریکا با آن روبرو است، اقدامات تحریک آمیز روسیه در اروپا و خاورمیانه است. روسیه حاکمیت ارضی اوکراین را نقض نموده و سعی ارعاب و تهدید کشورهای بالکان را دارد.

اشتون کارتر توضیح داد: ما نمی خواهیم روسیه به یک دشمن تبدیل گردد ولی از منافع خود دفاع خواهیم کرد. طرح های عملیاتی ما بر اساس رفتار روسیه منطبق خواهد شد. ما به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم. ما به دنبال این نیستیم که روسیه را به دشمن تبدیل کنیم ولی اشتباه نکنید، آمریکا از منافع خود دفاع خواهد نمود و بر ساس اصول نظم بین المللی از متحدانش دفاع خواهد نمود.

وی در انتها گفت: پنتاگون به مدرنیزه کردن فناوری نظامی و قابلیت هسته ای ادامه خواهد داد تا با افزایش قدرت نظامی روسیه و چین مقابله کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1955

به "اشتون کارتر: تحرکات دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتون کارتر: تحرکات دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید