بالگرد پایان آمد اما خاموش کردن آتش به فردا موکول شد

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: بالگرد آب پاش برای خاموش کردن آتش کوه سیاه دشتستان وارد بخش بوشکان شد اما به علت برخی مسائل عملیات اطفاء حریق به فردا موکول شد.

بالگرد پایان آمد اما خاموش کردن آتش به فردا موکول شد

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: بخشی از آتش سوزی کوه سیاه در بخش بوشکان دشتستان با کمک نیروهای اطفاء حریق خاموش شده اما دسترسی به بخش دیگر به علت قرار دریافت در مکان های سخت گذر سخت است و هنوز آتش در آن مناطق شعله می کشد.

او افزود: عده ای از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، عشایر و دیگر گروه های مردمی عصر دیروز و عده ای هم امروز در منطقه حضور دارند و با ابزارهایی که در اختیارشان است به خاموش کردن آتش مشغولند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان نمود: بالگرد نیروی زمینی سپاه نیز حدود ساعت 17 از شیراز وارد منطقه حادثه شده و قرار است به خاموش کردن آتش کمک کند اما هنوز عملیات اطفاء را به علت مسئله ای که برایش پیش آمده، آغاز نکرده است. البته این بالگرد در منطقه می ماند و عملیات اطفاء را انجام می دهد.

دهقانی گفت: این بالگرد افزون بر آب پاشی می تواند نیرو و تجهیزات را هم منتقل کند و امیدواریم که برخی نیروها و تجهیزات با آن به محل حادثه انتقال یابد.

او اعلام کرد: بالگرد پیش از فرود آمدن مناطق آتش گرفته را بررسی کرده و طبق این رصد، آتش سطح و عمق چندانی ندارد؛ اما برخی محل های آتش سوزی سخت گذر است و خاموش کردنشان سخت.

آتش سوزی در کوه سیاه دشتستان از عصر دیروز (چهارشنبه هفتم خرداد) آغاز شده است.

این سومین مورد آتش سوزی در ارتفاعات استان بوشهر در یک هفته گذشته به شمار می رود.

با وجود درخواست برای اعزام بالگرد آب پاش، این بالگرد برای خاموش کردن آتش در دو حادثه گذشته به استان نیامد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3403

به "بالگرد پایان آمد اما خاموش کردن آتش به فردا موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد پایان آمد اما خاموش کردن آتش به فردا موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید