برگزیت، اولتیماتوم مجلس اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسل

به گزارش آریا بلاگ، مجلس اروپا تا روز یکشنبه به لندن فرصت داده است تا به توافقی تجاری با بروکسل برای دوران پسابرگزیت دست یابد تا این نهاد اروپایی هم فرصت آنالیز و تصویب توافق احتمالی را داشته باشد.

برگزیت، اولتیماتوم مجلس اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسل

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، مجلس اروپا برای اتمام مذاکرات برگزیت تاریخی را مشخص نموده و فشارها را برای دستیابی به توافقی تجاری برای دوران پسابرگزیت بین بروکسل ـ لندن افزایش داده است.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به پیغام کتبی یک سخنگوی اتحادیه اروپا گزارش داد که توافق باید تا نیمه شب یکشنبه 21 دسامبر (1 دی ماه) حاصل گردد و در غیر این صورت مجلس فرصت کافی برای تصویب توافق را نخواهد داشت.

پیش از آن هم منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم در مجلس اروپا در پیغامی توئیتری برای دستیابی به توافقی تا تاریخ 21 دسامبر تأکید نموده و گفته بود: بعد از آن ما دیگر نمی توانیم عاقلانه و تا انتها سال توافق احتمالی را آنالیز کنیم.

آنجلیکا وینزیگ، از نمایندگان بلندپایه اتریشی مجلس اروپا هم در این باره گفته است: ما نمی توانیم درباره آینده خود یک چک سفید بنویسیم.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه مجلس اروپا و احتمالاً مجلس های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر امسال توافق احتمالی اجرا شده را تصویب نمایند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه امسال میلادی (11 بهمن 98) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را شروع کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با انتها امسال میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نگردد برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب مالی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

جانسون و فون درلاین روز یکشنبه توافق کردند که مذاکرات پسابرگزیت برای چندمین بار تمدید گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طرف انگلیسی اعلام نموده است که اگر توافقی تا کریسمس حاصل و تصویب نگردد در صورت لزوم نمایندگان مجلس را از تعطیلات کریسمس برای تصویب توافق فرا خواهد خواند. توافق احتمالی باید توسط نمایندگان مجلس انگلیس هم تصویب گردد.

اخیراً، میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت از پیشرفت هایی در فرایند مذاکرات و در عین حال از وجود آخرین موانع سخن گفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم راه برای توافق را بسیار باریک و فشار زمان را بالا دانسته و در عین حال از پیشرفت هایی در مذاکرات سخن گفته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5506

به "برگزیت، اولتیماتوم مجلس اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیت، اولتیماتوم مجلس اروپا به انگلیس برای دستیابی به توافق تجاری با بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید