ترامپ از احتمال دیدار جدید با رهبر کره شمالی اطلاع داد

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر نموده ، از احتمال دیدار مجدد خود با رهبر کره شمالی اطلاع داد.

ترامپ از احتمال دیدار جدید با رهبر کره شمالی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه گفت که دیدار دیگر وی با رهبر کره شمالی بزودی اتفاق می افتد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این سخنان را در بدو ورود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بیان نمود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی قرار است با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ملاقات کند، گفت: این امر ممکن است بزودی اتفاق بیفتد.

ترامپ و کیم از سال 2018 تاکنون سه دور مذاکرات برای خلع سلاح اتمی کره شمالی برگزار کردند که جدیدترین آن در منطقه غیرنظامی دو کره بود و در آنجا توافق شد که مذاکرات متوقف شده درباره برنامه اتمی کره شمالی از سر گرفته گردد.

آمریکا از آن موقع تاکنون، اعمال فشار به کره شمالی را افزایش داده و علیرغم هشدارهای پیونگ یانگ، رزمایشی را با سئول در شبه جزیره کره انجام دادند که به همین دلیل، کره شمالی نیز آزمایشات موشکی خود را ادامه داد و چندین بار از آن موقع تاکنون موشک های بالستیک خود را آزمایش کرد و هیچ مذاکراتی از 9 تیر تاکنون بین دو کشور انجام نگرفته است.

یک روزنامه کره جنوبی چندی قبل با استناد به منابع دیپلماتیک گزارش داد که رهبر کره شمالی اخیرا با ارسال نامه ای از رئیس جمهور آمریکا برای سفر به پیونگ یانگ دعوت نموده است. (جزئیات بیشتر)

به نوشته یونهاپ، ترامپ همچنین قرار است با مون جائه رئیس جمهور کره جنوبی در نیویورک دیدار نموده تا مواضع خود را در خصوص کره شمالی و سایر مسائل دوجانبه هماهنگ کند.

انتهای پیغام/ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 767

به "ترامپ از احتمال دیدار جدید با رهبر کره شمالی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از احتمال دیدار جدید با رهبر کره شمالی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید