ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش نموده است

به گزارش آریا بلاگ، رسانه ای فاش کرد که دولت ترکیه بعد از خرید اس 400 روسیه، آن را بر روی جنگنده های آمریکایی در مرکز ترکیه آزمایش نموده است.

ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه اخیراً سامانه دفاع مشکی اس 400 روسیه را بر روی جنگنده های آمریکایی آزمایش نموده است.

روزنامه Fighter Jets World امروز سه شنبه گزارش داد که ترکیه در پایگاه هوایی اکینجی (اطراف آنکارا و سابقاً مُـرّتد) این سامانه ها را بر روی جنگنده های اف 16 و اف 4 فانتوم آزمایش نموده است.

این رسانه گفته است که رادارها هواپیماهایی با سرعت بالا را در اطراف پایگاه هوایی مذکور رصد نموده اند و این آزمایش های ترکیه تا 26 نوامبر ادامه داشته است. با این حال ارتش ترکیه نتایج این آزمایش را اعلام ننموده است.

ترکیه سال 2017 طی توافقی با روسیه سامانه دفاع موشکی اس 400 را از این کشور خرید و همین اقدام باعث شد که آمریکا آنکارا را از پروژه فراوری جنگنده های اف 35 حذف نموده و جنگنده های درخواستی ترکیه (مجموع جنگنده ها 100 عدد) را به این کشور ندهد.

اخیراً بعضی رسانه ها مدعی شدند که آمریکا به ترکیه پیشنهاد داده است برای دست یابی به تکنولوژی اس 400 روسیه، این سامانه را غیرمستقیم از ترکیه بخرد. مقامات روسیه در واکنش به این خبر گفتند که ترکیه در قرارداد خرید اس 400، امضا نموده است که آخرین کشور مقصد اس 400 باشد و آن را به کسی یا کشوری واگذار نکند.

آمریکا سامانه دفاع موشکی اس 400 را که یکی از قوی ترین سامانه های دفاعی است، دشمن جنگنده های مدرن خود می داند و بیم آن دارد که کد این جنگنده ها توسط سامانه مذکور کشف و افشا گردد.

انتهای پیغام/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3789

به "ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه سامانه اس400 را بر روی جنگنده های آمریکا آزمایش نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید