تهدید میراث فرهنگی ایران خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی است

به گزارش آریا بلاگ، تهدید میراث فرهنگی ایران با 22 اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی است.

تهدید میراث فرهنگی ایران خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جامعه باستان شناسی ایران در خصوص تهدید مراکز فرهنگی ایران توسط رئیس جمهور آمریکا، بیانیه ای صادر کرد: تهدید های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر هدف دریافت 52 مکان مهم - ازجمله مکان های فرهنگی- در ایران، بهت آور و در عین حال شنیع است.

ایران یکی از کانون های مهم فرهنگی و تمدنی بشری است و تهدید میراث فرهنگی ایران با 22 اثر ثبت شده در فهرست میراث دنیای خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی و بدعتی شوم است. جنگ و تخاصم طی یک سدۀ گذشته در آسیای غربی آسیب های جبران ناپذیری به میراث بشری وارد نموده است.

تهدید به هدف قرار دادن مراکز فرهنگی نقض آشکار تمامی پروتکل های پذیرفته شده بین المللی -ازجمله پروتکل های الحاقی 1977 به عنوان کنوانسیون ژنو و همچنین معاهده 1954 لاهه در خصوص حفاظت از آثار فرهنگی به هنگام مخاصمات مسلحانه است.

ایالات متحده آمریکا هر دو سند حقوقی بین المللی را پذیرفته و امضا نموده است. جامعۀ باستان شناسی ایران ضمن اعلام بیزاری از نفس جنگ، تهدید به نقض کنوانسیون های دنیای در رابطه با عدم تعرض به میراث فرهنگی کشور ها را محکوم می نماید. جامعۀ باستان شناسی ایران مصرانه خواستار موضع گیری و واکنش صریح و سریع جامعه دنیای به خصوص سازمان های حافظ میراث دنیای، یونسکو و تمام موسسات دانشگاهی در سرتاسر دنیا در مقابل چنین تهدیداتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2094

به "تهدید میراث فرهنگی ایران خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید میراث فرهنگی ایران خارج از مقررات پذیرفته شده بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید