جدیدترین مقررات سفر به امارات متحده عربی

به گزارش آریا بلاگ، با توجه به هم زمانی صدور مجدد ویزای توریستی کشور امارات و شیوع موج نو پاندمی در بسیاری از کشورهای جهان، مقامات امارات در مقررات سفر به این کشور تغییراتی را اعمال کردند.

جدیدترین مقررات سفر به امارات متحده عربی

دولت امارات در جدیدترین اطلاعیه خود در خصوص مقررات سفر و صدور ویزای توریستی، از اعمال تغییراتی در رویه پذیرش مسافران ایرانی خبر داد . بر این اساس، از مسافران خواسته شده است تا جواب منفی تست PCR با اعتبار 72 ساعت را قبل از پرواز تهیه کنند و به صورت پرینت کاغذی با مهر و امضا به همراه داشته باشند. جواب تست باید از آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و به زبان انگلیسی باشد. بنا بر گفته دولت امارات، ارائه جواب به صورت پیامک و در گوشی موبایل و همچنین تست سریع (Rapid Test) قابل قبول نیست. مسافران زیر 12 سال از ارائه تست کرونا معاف خواهند بود.

مسافرانی که تابعیت امارات متحده عربی را دارا هستند، ملزم به ارائه پاسخ منفی تست کرونا در هنگام خروج از ایران نخواهند بود؛ با این حال در فرودگاه های امارات از آن ها تست PCR گرفته می شود.

بنا بر تازه ترین مقررات سفر در کشور امارات، تمامی مسافران دوبار مورد تست قرار خواهند گرفت و تا زمان اعلام نتیجه نهایی، موظف به رعایت قوانین قرنطینه خواهند بود. در صورت مثبت بودن پاسخ این تست، مسافر با هزینه خود در مکان مشخصی قرنطینه خواهد شد.

در خصوص مسافرانی که قصد ورود به این کشور را ندارند و فقط از فرودگاه های امارات به سایر نقاط ترانزیت می شوند نیز ارائه پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار حداقل 72 ساعت الزامی اعلام شده است.

دولت امارات با ارائه فهرستی از کشورهای دارای شرایط ویژه شامل هند، نیجریه و آفریقای جنوبی، تاکید کرده است مسافرانی که 14 روز قبل از سفر در این کشورها حضور داشته اند، از ورود به امارات متحده عربی منع خواهند شد؛ البته افراد مقیم و دارندگان ویزای امارات متحده عربی از این قاعده مستثنی شده اند.

همچنین مسافرانی که قصد بازگشت از امارات به ایران را دارند، موظفند که پاسخ منفی تست کرونا با اعتبار 96 ساعت قبل پرواز را همراه داشته و فرم خوداظهاری و تعهدنامه را تکمیل کرده باشند. این قانون، بچه ها زیر هشت سال را در برنمی گیرد.

علاوه بر این و مطابق مقررات ایران، مسافرانی که با ویزای توریستی به امارات سفر می کنند باید بلیط رفت و برگشت داشته باشند. در صورت نداشتن بلیط برگشت، در فرودگاه پذیرفته نمی شوند. مسافران با ملیت امارات و دارندگان اقامت در این کشور از این قانون مستثنی هستند.

شایان ذکر است که از اسفندماه سال گذشته صدور ویزای امارات برای اتباع ایرانی از سرگرفته شده و تعداد پروازها نیز رو به افزایش است. بنا به گزارش آژانس های گردشگری، حجم سفر ایرانی ها به امارات در تعطیلات نوروز حتی از سفر به کشور ترکیه نیز بیشتر بوده است؛ اگرچه طبق اعلام گمرک، مسافرت های خارجی در سال گذشته با کاهش 80 درصدی روبرو بوه است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با کمک موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و ارزان ترین بلیط را خریداری کنید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9520

به "جدیدترین مقررات سفر به امارات متحده عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مقررات سفر به امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید