خبرنگاران ترامپ توافق تجاری جدید آمریکای شمالی را امضا کرد

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا پس از ماه ها تنش با کنگره این کشور برای تصویب توافق تجارت آزاد با کانادا و مکزیک، این توافق را امضا کرد.

خبرنگاران ترامپ توافق تجاری جدید آمریکای شمالی را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه به وقت واشنگتن توافق تجاری آمریکا، مکزیک و کانادا را که پس از لغو توافق نفتا به دست آمده است، امضا کرد.

ترامپ به شدت منتقد توافق تجاری نفتا (توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی) که 26 سال پیش میان سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک بود و از آغاز ریاست جمهوری خود کوشش برای جایگزین کردن آن با توافقی جدید را آغاز کرد.

توافق جدید میان سه کشور آمریکای شمالی در حالی که 1.2 تریلیون دلار گردش مالی تجاری را میان این کشورها حفظ می نماید، قوانین مربوط به نیروی کار و بخش خودروسازی را سخت گیرانه تر می نماید.

ترامپ اهمیت توافق تجاری میان این سه کشور را تا حدی بالا برد که در مراسم امضای توافق جدید گفت که آسیب های مالی ناشی از نفتا او را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ترغیب نموده بود.

توافق جدید تجاری آذرماه سال گذشته میان سه کشور حاصل شد، اما دمکرات های کنگره آمریکا از آن موقع تا به امروز برای تغییر در بعضی از بندهای این توافق درباره نیروی کار، محیط زیست و اجرای توافق در اختلاف با دولت ترامپ بودند.

اکنون مجلس مکزیک و کنگره آمریکا این توافق را تصویب و به قانون تبدیل نموده اند و این توافق برای اجرایی شدن به تصویب مجلس کانادا نیز احتیاج دارد.

ترامپ بارها دو کشور دیگر آمریکای شمالی را تهدید نموده بود که اگر اصلاحاتی معاهده نفتا صورت نگیرد، از آن خارج خواهد شد و تعرفه هایی را بر واردات از دو طرف دیگر قرارداد اعمال خواهد نمود.

هدف ترامپ از تجدیدنظر در موافقتنامه تجارت آزاد نفتا، کاهش کسری تجارت خارجی آمریکا عنوان شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2973

به "خبرنگاران ترامپ توافق تجاری جدید آمریکای شمالی را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ توافق تجاری جدید آمریکای شمالی را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید