خبرنگاران دستیابی فناوران کشور به دانش فنی فوم آلومینیوم سلول بسته

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران - فناوران کشورمان در یک شرکت دانش بنیان به دانش فنی ساخت فوم آلومینیوم سلول بسته بعنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف کشور دست یافتند، محصولی استراتژیک که تعداد کشورهای دارنده دانش فنی آن در دنیا کمتر از 10 کشور پیشرفته در دنیا است.

خبرنگاران دستیابی فناوران کشور به دانش فنی فوم آلومینیوم سلول بسته

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری، بعضی مواد و محصولات صنعتی در حوزه فلزات و ریخته گری از نخستین اقلامی بودند که شامل محدودیت های تحریمی شدند. این موضوع جنبشی خودجوش را در میان فعالان دانش بنیان به وجود آورد تا با استفاده از این فرصت، ایران را برای همواره از وابستگی به بیگانگان در واردات این محصولات بی احتیاج نمایند.

فوم آلومینیومی سلول بسته از جمله این محصولات است که با همت فعالان فناور، فناوری فراوری آن بومی سازی شد.

کیانوش عسگری مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: فوم آلومینیومی سلول بسته از جمله محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می گردد و همین تقاضای بالا در کشور بر اهمیت آن افزوده است.

وی ادامه داد:این محصول، فلز آلومنیوم است که از روش ریخته گری به شکل متخلخل فراوری می گردد. به دلیل بعضی ویژگی ها از جمله، وزن بسیار پایین، قابلیت جذب بالای انرژی، قابلیت جذب صدا، عایق حرارتی، قابلیت جذب ارتعاش، قابلیت جذب امواج و مقاومت در برابر اشتعال، این نوع خاص از فلز کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد.

عسگری گفت: همچنین این محصول در برابر خوردگی نیز مقاوم است و با محیط زیست نیز سازگاری دارد. در رده بندی دنیای، این ماده در زمره مواد پیشرفته تلقی شده و جزو 10 ماده نسل فردا شناخته می گردد. تعداد کشورهای دارنده دانش فنی این محصول، کمتر از 10 کشور پیشرفته در دنیا است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، قیمت محصول فراوری شده در ایران تقریباً یک سوم قیمت مشابه خارجی است، گفت:همین مسئله باعث شد تا فراوری نماینده داخلی نسبت به واردنماینده از توان رقابتی بالاتری برخوردار باشد.

به گفته وی، با توجه به ویژگی های خاصی که فوم آلومینیومی سلول بسته دارد، این محصول درصنایع مختلفی مانند صنایع ساختمانی (سبک سازی و مقاومت در برابر زلزله)، صنایع حمل و نقل، صنعت خودرو و استفاده در درب های ضد حریق و ضد سرقت کاربرد دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3808

به "خبرنگاران دستیابی فناوران کشور به دانش فنی فوم آلومینیوم سلول بسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستیابی فناوران کشور به دانش فنی فوم آلومینیوم سلول بسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید