خبرنگاران دفتر حزب الله لبنان در مسکو راه اندازی می گردد

به گزارش آریا بلاگ، مسکو - خبرنگاران - بعضی رسانه های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا از تاسیس دفتر نمایندگی جنبش حزب الله لبنان در مسکو خبر دادند.

خبرنگاران دفتر حزب الله لبنان در مسکو راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، بعضی رسانه های روسی از جمله روزنامه نزاویسیمایا گازتا و تارنمای میگ نیوز امروز (پنجشنبه) نوشتند: روسیه و جنبش حزب الله لبنان رایزنی ها برای تاسیس دفتر نمایندگی این جنبش در مسکو را شروع کردند.

بر اساس این گزارش ها، رایزنی های دو طرف بلافاصله پس از سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو در اواسط ماه مارس گذشته (اسفند 99) شروع شد.

نزاویسیمایا گازتا نوشت: روسیه مبتکر سفر هیات حزب الله لبنان به مسکو بود و ملاقات این هیات از این کشور نشانگر این واقعیت است که رهبری روسیه جنبش حزب الله را یک نیروی سیاسی مستقل می داند که با آن می توان بطور مستقیم مذاکره کرد.

به نوشته روزنامه روسی، وزارت خارجه آمریکا ملاقات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با هیات حزب الله لبنان را محکوم و مدعی تروریستی بودن آن شد.

هیات حزب الله روز 26 اسفند ماه سال 99 به دعوت وزارت امور خارجه روسیه برای انجام یک سفر سه روزه به مسکو سفر و در چارچوب برنامه این سفر با وزیر خارجه روسیه کرد.

محمد رعد رییس هیات حزب الله مذاکره با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه را محبت آمیز و در عین حال صریح توصیف نموده بود.

رعد گفته بود، ما درباره اوضاع منطقه و لبنان و چگونگی تثبیت ثبات و جدایی از هر قدرتی که به حمایت از تروریسم منجر می گردد، گفت وگو کردیم.

وی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که رابطه بین حزب الله و روسیه از سالها پیش شروع شده و بر اساس نقاط و منافع مشترک و دیدگاه واحد یا بسیار نزدیک از شرایط منطقه که به ثبات احتیاج دارد تا مردم آن بتوانند به نفع کشورهایی که اقامت دارند یا در آن سرمایه گذاری می نمایند، استفاده نمایند.

محمد رعد در سال 2011 نیز به مسکو سفر نموده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6667

به "خبرنگاران دفتر حزب الله لبنان در مسکو راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفتر حزب الله لبنان در مسکو راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید