خبرنگاران کارواندر خاش با 65 میلیمتر رکوردار بارندگی سیستان و بلوچستان شد

به گزارش آریا بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی در 48 ساعت گذشته از 81 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش شد که بیشترین بارش با میزان 65 میلیمتر در کارواندار از توابع شهرستان خاش گزارش شده است.

خبرنگاران کارواندر خاش با 65 میلیمتر رکوردار بارندگی سیستان و بلوچستان شد

محسن حیدری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همانطور که انتظار می رفت از عصر آدینه بر شدت بارش های همرفتی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اضافه نموده شد و بارش های قابل توجهی به ثبت رسید.

وی اضافه نمود: بیشترین بارش های این سامانه تا پیش از ظهر امروز مربوط به ایستگاه های کارواندر خاش با 65، ابتر ایرانشهر با 41، سرمیچ میانی شهر لاشار نیکشهر با 30 و شهر فنوج و ایستگاه تمندان تفتان با 27 میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع تا پیش از ظهر امروز بارش های این سامانه در 10 ایستگاه بین 20 تا 65 میلیمتر و در 28 ایستگاه بیش از 10 میلیمتر ثبت شده است.

حیدری اعلام کرد: شدت بارش ها در بعضی نقاط شهرستان های خاش، تفتان، فنوج و ایرانشهر سبب جریان یافتن رودخانه های محلی و آبگرفتگی موقتی معابر شد.

وی گفت: از ابتدای مهر 99 تا هفته نخست اردیبهشت ماه جاری شرایط بارش های سیستان و بلوچستان در شرایط بسیار نگران نماینده ای قرار داشت به طوریکه جمع بارش هفت ماهه استان 5.2 میلیمتر بود اما با فعالیت این سامانه قدری از فشار کم بارشی در استان کاسته شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: البته بارش های این سامانه نمی تواند کم بارشی انباشته استان را رفع کند چراکه هم بارش ها از نوع رگباری بود و هم پراکندگی آن ها زیاد بود به طوریکه در جریان فعالیت این سامانه در بعضی نقاط استان هیچ بارشی دریافت نشده است.

وی گفت: براساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان انتظار ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق مرکزی، جنوبی و ارتفاعات شمال غرب و برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان وجود دارد.

حیدری گفت: توصیه می گردد هم استانی های عزیز از تردد و اسکان در کنار مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری و از رفتن به مناطق مرتفع و صعود به ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به شدت پرهیز نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7054

به "خبرنگاران کارواندر خاش با 65 میلیمتر رکوردار بارندگی سیستان و بلوچستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارواندر خاش با 65 میلیمتر رکوردار بارندگی سیستان و بلوچستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید