رئیس جمهور موقت اقتصادی راهی غنا شد

به گزارش آریا بلاگ، دفتر ریاست جمهوری کشور مالی اعلام نمود، رئیس جمهور موقت تازه منصوب شده این کشور به منظور شرکت در نشست روز یکشنبه جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا راهی غنا شد.

رئیس جمهور موقت اقتصادی راهی غنا شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری مالی روز شنبه در بیانیه ای اعلام نمود: عاصمی گویتا، رئیس جمهور موقت مالی روز شنبه باماکو، پایتخت این کشور را به مقصد آکرا، پایتخت غنا ترک کرد تا در آنجا در نشست فوق العاده جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا که برای روز یکشنبه برنامه ریزی شده است، شرکت کند.

گویتا قرار است ملاقات رو در رویی با نانا آکوفو-آدو، رئیس جمهور غنا داشته باشد و همچنین یک سری نشست های دوجانبه با دیگر همتایانش برگزار خواهد نمود.

دادگاه قانون اساسی مالی روز آدینه عاصمی گویتا، معاون رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت جدید این کشور معرفی کرد.

عاصمی گویتا پس از رهبری کودتای اوت 2020 که به براندازی ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری وقت منتهی شد، به مقام معاونت رئیس جمهور موقت رسید. وی روز دوشنبه گذشته دستور بازداشت باه انداو، رئیس جمهور و مختار وانه، نخست وزیر مالی را صادر کرد.

گویتا اعلام نمود که رئیس جمهور و نخست وزیر کشورش را به خاطر نقض منشور مرحله گذار سرنگون کرد. گویتا به جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا اطلاع داده که یک شورای نظامی قدرت در کشور معین می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7096

به "رئیس جمهور موقت اقتصادی راهی غنا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور موقت اقتصادی راهی غنا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید