روحانی با وعده هایش به اصلاحات هم عمل نکرد ، در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم

به گزارش آریا بلاگ، دبیرکل حزب هدا گفت: اصلاح طلبان از فراکسیون امید پیرامون تامین معیشت شهروندان انتظارات بیشتری داشتند. برخی وقت ها به خاطر عدم تضعیف دولت، نظارت کافی در حوزه مالی نشد که به همین جهت در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم.

روحانی با وعده هایش به اصلاحات هم عمل نکرد ، در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم

احمد شریف، دبیرکل حزب هدا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، پیرامون حمایت های انتخاباتی جریان اصلاحات از روحانی گفت: واقعیت این است که دولت روحانی با حمایت اصلاحات بر سر کار آمد و طبعا اصلاح طلبان مسئولیت این انتخاب را برعهده می گیرند. روحانی بعد از انتخابات به وعد های خود با اصلاحطلبان هم عمل نکرد.

وی اضافه کرد: جریان اصلاحات در حال حاضر کاملا منتقد دولت است ولی به عنوان یک دولت قانونی از آن باید حمایت کرد. اگر اشتباهاتی نیز وجود دارد، باید اصلاح گردد تا به منافع ملی زیانی وارد نگردد. برای جریان اصلاحات منافع ملی و محافظت از آن بسیار مهم است.

شریف در مورد افرادی که در لیست ائتلاف امید حضور دارند، گفت: اصلاح طلبان برای مجلس دهم به مردم وعده هایی دادند ولی متاسفانه در برخی از حوزه های انتخابیه به علت رد صلاحیت ها، نامزدهایی از جریان اصلاحات حضور نداشتند و ناچارا با برخی از افراد یا گروه های غیر از اصلاح طلب ائتلاف صورت گرفت. این افراد وقتی وارد مجلس شدند، پایبند به تعهدات فراکسیون نماندن و خط فکری خود را جدا کردند.

وی پیرامون نقدها به فراکسون امید مجلس دهم بیان داشت: نقدها موجود به جا است و بدنه اصلاح طلب نیز، از نمایندگان فراکسیون امید پیرامون حقوق شهروندی و تامین معیشت شهروندان انتظاراتی بیشتری می رفت. برخی وقت ها به خاطر شائبه عدم تضعیف دولت، نظارت کافی در حوزه مالی به عمل نیامد. در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم البته لغو برجام نیز خارج از اختیارات دولت بود.

شریف ادامه داد: اقبال خوبی از ائتلاف برای انتخابات مجلس آینده صورت نمی گیرد و بدنهِ اصلاحات، ارزیابی مثبتی از ائتلاف گذشته ندارد و احتمال تشکیل آن ضعیف است. در شورای عالی سیاستگذاری یک کارگروه با موضوع ارزیابی، پایش و داوری برای آنالیز عملکرد نمایندگان فراکسیون امید در مجلس دهم تشکیل شده است. نتیجه این ارزیابی ها می تواند یکی از مواردی باشد که در مشخص نامزدهای دور بعد ملاک است.

وی پیرامون اهمیت انتخاب نمایندگان مجلس مطرح نمود: مهم ترین شاخصی که همه جریان های سیاسی باید در نظر بگیرند این است که افراد متخصص و پاک دست راهی مجلس شوند. افرادی که به فساد مالی و سایر زمینه های مبتلا نباشند و دا نش لازم را برای نظردادن به لوایح دولت داشته باشد. بیشترین آسیب از جانب برخی از نمایندگان است که بعد از گذشت چندین ماه هنوز به آیین نامه های مجلس تسلط ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1629

به "روحانی با وعده هایش به اصلاحات هم عمل نکرد ، در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی با وعده هایش به اصلاحات هم عمل نکرد ، در حوزه مالی عملکرد قابل دفاعی از دولت نمی بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید