طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند، احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی سابقه است

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-همزمان با دمیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شایعه وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گروه های امنیتی یهودی در ایالات متحده درباره خشونت بی سابقه پسا-انتخاباتی هشدار می دهند.

طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند، احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی سابقه است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،گروه های امنیتی جوامع یهودیان آمریکا می گویند احتمال وقوع خشونت های پسا-انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بالاتر از هر زمانی در تاریخ ایالات متحده است و با تهدید بزرگی از سوی راست گرایان افراطی و سفیدبرترپنداران روبرو هستند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، سران ارشد جوامع آمریکایی های یهودی امروز (چهارشنبه) می گویند احتمال بروز ناآرامی و خشونت علیه اقلیت ها در این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا بوده و باعث نگرانی شدید آنها شده است.

بر این اساس، مسئولان امنیتی سازمان های مختلف یهودیان ایالات متحده با هشدار درباره اینکه تا کنون با چنین حجم خشونت فراگیری در تاریخ این کشور رو به رو نبودند و تهدیدات بی سابقه ای از سوی راست گرایان افراطی، سفیدبرتر پنداران و گروه های نئونازی وجود دارد.

مایکل مَسترز مدیر اجرایی سازمان امنیتی شبکه امن جامعه - گروهی که بیشتر از دو ماه است با شرکای انتظامی و امنیتی مختلف در آمریکا همکاری کرده تا احتمال وقوع خشونت پیش، حین و پس از روز انتخابات را ارزیابی کند - می گوید فعلا تهدید خاصی آمریکایی های یهودی را تهدید نمی کند اما در برهه ای از تاریخ این کشور به سر می برند که گروه های مختلف آن در گسسته ترین حالت خود هستند.

به نوشته جروزالم پست، مسترز در این باره شرح داد: اضطراب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از [همه گیری] کووید19 از طریق محیط سیاسی پرتنش، تشدید شده که این خود مؤلفه های خاص نشان دهنده احتمال وقوع خشونت [پسا-انتخاباتی] است.

وی در ادامه شرح داد در حالی که خطر خشونت از سوی افراطی ها و شکاف ایدئولوژیک، اقلیت ها در آمریکا را تهدید می کند اما خطرناک ترین تهدید از سوی راست گرایان افراطی است که بخش بزرگی از حامیان ترامپ را تشکیل می دهند.

بر این اساس، این مسئول امنیتی آمریکایی همچنین افزود طی شش سال گذشته، حملات تروریستی راست های افراطی در 42 ایالت رخ داده و 24 نفر که عضو این گروه ها بودند توسط مأموران فدرال بازداشت شده اند.

به نوشته جروزالم پست، مایکل میلر مدیر عامل شورای روابط جوامع یهودی در نیویورک نیز می گوید نگرانی ها از خشونت های سیاسی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تمام طول عمرش در شرایطی بی سابقه واقع شده است.

بر اساس نتایج غیررسمی که تا کنون توسط رسانه های آمریکایی از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزیابی شده (تا لحظه نگارش این خبر) بایدن با حدود 68 میلیون و 800 هزار رأی مردمی و 238 رأی الکترال نسبت به ترامپ با 66 میلیون و 500 هزار رأی مردمی و 213 رأی الکترال پیش است.

امروز همچنین، وزیر دفاع آلمان در واکنش به جنجال های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: این یک شرایط، بسیار انفجاری است و ممکن است به یک بحران قانون اساسی در ایالات متحده منتهی شود. (جزئیات بیشتر)

درگیری میان 4 نفر در نزدیکی کاخ سفید

چهار نفر در محوطه نزدیک به کاخ سفید در واشنگتن با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی NBC ، پلیس نیویورک خبر داد که چهار نفر در حمله با چاقو در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن یکدیگر را زخمی کردند.

ترامپ دموکرات ها را به ایجاد آشوب متهم کرد

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفته آشوب احتاقتصادی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر های تحت هدایت دموکرات ها رخ خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در روز بر گزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورش گفت آشوب احتاقتصادی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر های تحت هدایت دموکرات ها رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه خبری نیوزمکس، ترامپ در خصوص گفت: این [آشوب] در شهر های شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جا های دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.

وی افزود: طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می کنند و نمی خواهند به کشورمان آسیب بزنند.

ترامپ در ادامه با اشاره به آشوب های روز های قبل از بر گزاری انتخابات آمریکا، طرفداران حزب دموکرات را تندرو توصیف کرد و آنان را جزو گروه موسوم به آنتیفا دانست.

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه همچنین در یک سخنرانی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود مدعی شد که پیروزی اش باعث وحدت آمریکا می شود و تاکید کرد که باخت در این انتخابات برای وی سخت است.

طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند

تحلیلگر مطرح جهان عرب از احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا خبر داد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب با انتشار یک پست توئیتری به فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام می کند که برای محافظت از پیروزی اش به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد به این معنی است که نبرد قضایی در آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: این مرد در کاخ سفید سنگر گرفته و ما هرگز شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت در آمریکا نخواهیم بود.

عطوان در ادامه نوشت: طرفداران ترامپ آماده جنگ داخلی هستند و حضور شبه نظامیان شاخه اصلی آینده آمریکا خواهد بود

ترامپ امروز با طرح تقلب در انتخابات ریاست جمهوری تهدید به طرح این موضوع در دادگاه عالی کرده است.

اعتراضات ضد نژادپرستی در سیاتل در روز انتخابات آمریکا

پلیس سیاتل از بازداشت حداقل 8 نفر در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در این شهر در روز انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

پلیس سیاتل اعلام کرد: حداقل 8 نفر در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در شهر سیاتل در روز انتخابات دستگیر شده اند.

به گزارش رویترز، هنوز هیچ گزارشی از زخمی های احتاقتصادی این تظاهرات اعتراض آمیز منتشر نشده و مشخص نیست که آیا این اعتراضات ارتباطی با انتخابات داشته است یا نه ولی برخی از تظاهرات کنندگان پارچه نوشته هایی در حمایت از جنبش اهمیت زندگی سیاهپوستان در دست داشتند.

اداره پلیس سیاتل اعلام کرده است که افراد بازداشت شده شامل فردی است که قصد مسدود کردن یک جاده را داشته است.

پلیس افزود: تظاهرات کنندگان قصد داشتند با قرار دادن موانعی در این جاده آن را مسدود کنند.

نیروهای پلیس به تظاهرات کنندگان دستور داده اند تا متفرق شوند و در نهایت مجبور به استفاده از زور شدند.

در ماه های اخیر شهرهای مختلف آمریکا از جمله سیاتل صحنه اعتراضات گسترده علیه رفتارهای وحشیانه و نژادپرستانه پلیس بوده است.

سناریوی آشوب و ناامنی در فردای انتخابات آمریکا

در شرایطی که امید تیم ترامپ برای پیروزی در انتخابات به شدت کاهش پیدا کرده اما امکان وقوع شورش و اعتراضات در روزهای بعد از سوم نوامبر یک فرضیه بسیار جدی تلقی می شود.

در شرایطی که امید تیم ترامپ برای پیروزی در انتخابات سخت به نظر می رسد اما امکان وقوع شورش و اعتراضات در روزهای بعد از سوم نوامبر یک فرضیه بسیار جدی تلقی می شود. ترامپ و مشاوران اش امیدوار هستند از طریق اتکا به حربه های مختلف برای بار دوم کاخ سفید را برای خود نگه دارند. در حقیقت، غالب ناظران سیاسی نسبت به وقوع این سناریو نگران هستند که احتمالا شاهد شرایطی آشفته و پربحران در روزهای بعد از انتخابات سوم نوامبر در باشیم. شکاف هایی که می تواند جامعه آمریکا در سطخی گسترده با نوعی انشقاق و شکاف تاریخی بزرگ روبرو کند. برای روشن تر شدن این مساله سه سناریوی محتمل از آشوب و بحرانف پس از اعلام نتایح انتخابات امریکا ارائه می شود.

در موقعیت کنونی گزارش ها حاکی از آن هستند مشاوران ارشد کاخ سفید اعتراف کرده اند که دیگر امیدی به پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ندارند، ایالات آمریکا برای مقابله با آشو ب های پساانتخاباتی آماده می شوند. حتی نزدیک ترین مشاوران ترامپ نیز اعتراف کردند: تنها فردی که در کاخ سفید بر این گمان است که ترامپ می تواند پیروز شود، خود شخص ترامپ است.

اکنون به نظر می رسد فرمانداران و مسئولان ایالتی، خود را برای احتمال وقوع ناآرامی آماده کرده اند. بر اساس گزارش های جدید، شهرهای لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا، مرخصی های نیروهای پلیس را لغو کرده اند و فرمانداران بسیاری از ایالات از جمله کالیفرنیا نیز نیروهای گارد ملی را برای بروز موارد احتاقتصادی خشونت به حالت آماده باش درآورده اند. از طرف دیگر، پنتاگون در صدد است در صورتیکه معترضان در شرایط باخت ترامپ، تجمع برگزار کنند، نظامیان آمریکایی را به خیابان های واشنگتن دی سی اعزام کند. گروههای شبه نظامی مسلح تهدید کرده اند که در انتخابات اخلال ایجاد کنند.

در واقع، در فردای انتخابات سوم نوامبر احتمال وقوع شورش و اعتراضات خیابانی در آمریکا از سوی ناظران پیش بینی شده. در صورت پیروزی بایدن، غالب ناظران معتقدند که گروههای راست گرا و نژادپرست احتمالا حتی به خشونت نیز متوسل می شوند. این گروه های طرفدار ترامپ اسامی همانند پسران مغرور، وفاداران به عهد، مراقبان ولورین و سه درصدی ها را برای خود برگزیده اند.

اما در حالت پیروزی ترامپ نیز احتمال وقوع شورش و نارضایتی اجتماعی وجود دارد؛ بدین معنی که وقوع شورش در آمریکا بعد از انتخابات را نمی توان تنها مختص به طرفداران ترامپ دانست. در حقیقت، بخشی بزرگ از طرفداران حزب دموکرات و پروه چپ پرای موسوم به آنتیفا (جنبش ضد فاشیست) احتمالا پیروزی ترامپ را نخواهند پذیرفت لذا این سناریو نیز محتمل است که در صورت اعلام پیروزی دونالد ترامپ، به ویژه اگر در شرایطی پر حرف و حدیث باشد، طرفداران بایدن نتیجه را نپذیرند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5006

به "طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند، احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی سابقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند، احتمال خشونت پسا-انتخاباتی در آمریکا بی سابقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید