عابدینی: ادعای کمک ترامپ به ایران طنز تلخ تاریخ است ، آمریکا اگر قصد کمک داشت، وام صندوق بین المللی را وِتو نمی کرد

به گزارش آریا بلاگ، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: ادعای آمریکا درباره ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به سایر کشور ها از جمله ایران طنز تلخی است که مردم آمریکا بهتر از هر کس آن را از نزدیک درک می کنند.

عابدینی: ادعای کمک ترامپ به ایران طنز تلخ تاریخ است ، آمریکا اگر قصد کمک داشت، وام صندوق بین المللی را وِتو نمی کرد

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در مورد سخنان ترامپ مبنی بر اینکه ایرانی ها به دنبال توافق با ما هستند، اما تنها دلیلی که مانع این کار می شود این است که برخی به آن ها گفته اند ترامپ در انتخابات پیش رو بازنده خواهد شد، گفت: گفته های ترامپ در ارتباط با موضوعات مختلف به اندازه ای سخیف است که معمولا رفرنس یا مرجع مناسبی برای تحلیل سیاسی نیست و بسکمک از تحلیل گران معمولا صحبت های ترامپ را محملی برای تحلیل های سیاسی خود قلمداد نمی کنند.

وی افزود: براساس آمار های رسمی که نهاد های معتبر آمریکایی منتشر کردند ترامپ از ابتدای شیوع بحران کرونا در آمریکا تا به امروز 33 دروغ کرونایی مطرح کرده دروغ هایی که فاش شدن آن توسط نهاد های امنیتی نبوده بلکه توسط افکار عمومی فاش شده است.

عابدینی با استناد به این موضوع گفت: از این رو سخنان ترامپ در مورد جمهوری اسلامی هم خارج از این قضیه نیست و اینکه ایرانی ها تمایل به گفتگو و مذاکره دارند یک دروغ مسلم است که پیش تر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران صراحتا اظهار داشت که با آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد و این تصمیم ارتباطی با انتخابات پیش رو در ایالات متحده ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ایران دو سال با فشرده ترین زمان با آمریکا و 1+5 در چارچوب سازمان ملل وارد مذاکره شد که خروجی آن قطعنامه 2231 این سازمان بود که البته آمریکایی ها به آن پایبند نبودند براساس این فرایند چه تضمینی وجود دارد که اگر گفتگوی دیگری صورت پذیرد از طرف ایالات متحده مورد پایبندی قرار گیرد.

وی با اشاره به رفتار های غیرقابل اتکای ایالات متحده در قبال جهان گفت: در بحرانی ترین شرایط جهان آمریکا کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را قطع و صراحتا این موضوع را اظهار داشت از طرف دیگر موضوعات متعددی نظیر خروج از یونسکو، نفتا، معاهده آب و هوای پاریس و... بیانگر غیرقابل اعتماد بودن ایالات متحده است.

عابدینی با اشاره به اینکه این ادعای ترامپ در مورد اینکه ایرانی ها حاضر به مذاکره با شخص او نیستند این نوع رفتار را بازار فروش داخلی ترامپ برای متهم کردن رقبای دموکرات خود دانست و یادآور شد: ترامپ برای اینکه بگوید دموکرات ها به ایران گرا داده اند که او رای نخواهد آورد این دروغ بزرگ را مطرح می کنند این در حالی است که دموکرات ها و جمهوری خواهان هر دو ید طولایی در نقض تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی دارند و در زمان ریاست جمهوری اوباما نیز بسکمک از تعهدات آمریکا در قبال ایران نقض شد.

این کارشناس مسائل بین الملل در مورد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه با دیدن تصاویر کشته شدگان در ایران متاسف می شود و اگر ایرانی ها از او درخواست ارسال دستگاه ونتیلاتور کنند در این خصوص کوتاهی نخواهد کرد نیز گفت: آنچه در عصر کرونا رخ داد حکایت از آن داشت که آمریکا با بحران مدیریت روبرو است و در برابر یک موضوع عالم گیر مثل کرونا که در همه جهان اپیدمی شد آمریکا عاجز ماند و این عجز در میزان مبتلایان و تلفات مردم در آمریکا که رتبه نخست در جهان را پیدا کرد، نمود واضحی تری می یابد.

وی شرح داد: ادعای آمریکا در مورد ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به سایر کشور ها از جمله ایران طنز تلخی است که مردم آمریکا بهتر از هر کس آن را از نزدیک درک می کنند.

عابدینی با اشاره به مدیریت قابل دفاع جمهوری اسلامی در بحث مقابله با بیماری کرونا گفت: خوشبختانه ایران توانست با اتکا به نیروی اتحاد مردم این بیماری را تا حد بالایی مدیریت کند و به فضل الهی به زودی در جهت مهار آن حرکت خواهد کرد و نیازی به کمک های ایالات متحده ندارد البته این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که اگر هم نیازی به کمک آمریکا داشته باشد آمریکا همان کشوری است که زمانی که ایران مطابق حق طبیعی همه کشور های درگیر کرونا از صندوق بین المللی پول تقاضای وام کرد تنها کشوری که این درخواست را وتو کرد ایالات متحده بود؛ بنابراین وقتی همه کشور های جهان موافق پرداخت این وام به ایران بودند و تنها آمریکا مخالفت کرد آیا این نشان از حس انسان محبت آمیز آمریکا برای کمک به مردم ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3137

به "عابدینی: ادعای کمک ترامپ به ایران طنز تلخ تاریخ است ، آمریکا اگر قصد کمک داشت، وام صندوق بین المللی را وِتو نمی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: ادعای کمک ترامپ به ایران طنز تلخ تاریخ است ، آمریکا اگر قصد کمک داشت، وام صندوق بین المللی را وِتو نمی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید