علامتی دردناک در پوست که نشانه سرطان است

به گزارش آریا بلاگ، لوکمیا یکی از مرگبارترین سرطان های شناخته شده است که خود را با بعضی علائم در پوست نشان می دهد.

علامتی دردناک در پوست که نشانه سرطان است

به گزارش خبرنگار ، به نقل از اکسپرس، سرطان یکی از غم انگیزترین بیماری هایی است که فرآیند تشخیص تا درمان آن می تواند بسیار طولانی بوده و باعث آسیب روانی به بیمار و خانواده وی گردد. فراتر از آن، سرطان در خردسالان می تواند دردناک ترین تجربه یک خانواده باشد.

خانواده همیلتون که اهل لیورپول هستند، شاهد بروز جوش در پای پسر 3 ساله خود بودند. در این زمان این کودک از بالا و پایین شدن درجه حرارت و لنگیدن مکرر رنج می برد. با آنالیز های بیشتر والدین این کودک شاهد بروز جوش در مچ و بروز دانه های ریز و کبود در پای او بودند.

با مشاهده این علائم آن ها به پزشک عمومی مراجعه کردند. پزشک اقدام به بستری کودک در بیمارستان و انجام چندین آزمایش خون کرد. متخصصان بیماری این کودک را لوکمیا یا سرطان خون تشخیص دادند. با تشخیص سرطان، فرایند شیمی درمانی کودک شروع شد.

داستان این خانواده ممکن است برای افراد زیادی رخ دهد. سرطان خون یکی از سرطان های رایج در دنیا است. برآورد می گردد سالانه 300 هزار نفر به این نوع سرطان مبتلا می شوند که معادل 2.8 درصد تمامی انواع سرطان هاست.

جوش هایی که خانواده در پای کودک تشخیص داده بودند در علم پزشکی پتشی (Petechia) خوانده می گردد که به علت وجود اختلالات و نارسایی ها در انعقاد خون بروز می نماید و به صورت خون ریزی زیرپوستی و کبودشدگی مخاط خود را نشان می دهد.

در این حالت، مویرگ های خونی زیر پوست دچار پارگی می شوند. همین موضوع منجر به بروز لکه های قرمز، بنفش، و یا قهوه ای در پوست می گردد. همزمان با پیشرفت سرطان خون و تکثیر گلبول های سفید غیرطبیعی، در فرایند فراوری پلاکت ها اختلال ایجاد می گردد که این امر بدان معناست که بیمار در برابر عفونت آسیب پذیر می گردد.

دانشمندان می گویند تعداد ناکافی سلول های خونی سالم می تواند باعث بروز طیف گسترده ای از مسائل پوستی از جمله سهولت در کبودی، رنگ پریده شدن پوست، و سهولت در بروز خون ریزی در این بیماران گردد.

در کنار مسائل پوستی، علائم دیگری که می تواند نشان دهنده بروز سرطان خون باشد شامل موارد ذیل می گردد:

1- تب یا لرز

2- بی حالی و ضعف دائمی

3- عفونت شدید و یا ابتلا مکرر به عفونت

4- کاهش وزن بی علت

5- تورم گره های لنفاوی، عظیم شدن کبد یا طحال

6- خونریزی مکرر از بینی

7- تعریق شدید به ویژه تعریق شبانه

8- درد استخوان یا حساسیت استخوانی

با مشاهده علائم بالا مراجعه به پزشک عمومی لازم است. پزشک عمومی می تواند پس از معاینه و تشخیص ابتدایی، در صورت احتیاج فرد را به پزشک متخصص برای طی کردن فرآیند درمان ارجاع دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8079

به "علامتی دردناک در پوست که نشانه سرطان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامتی دردناک در پوست که نشانه سرطان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید