ولیعهد ژاپن: شیوه پدرم را در سلطنت پیش می گیرم

به گزارش آریا بلاگ، ولیعهد ژاپن که طی دو ماه آینده سلطنت این کشور را بر عهده خواهد گرفت می گوید اگرچه فکر کردن به آینده باعث می گردد که او در خودش فرو برود اما میخواهد در سلطنت رویه پدرش را در پیش بگیرد.

ولیعهد ژاپن: شیوه پدرم را در سلطنت پیش می گیرم

به گزارش خبرنگاران، آکیهیتو، امپراتور ژاپن که اکنون 85 سال دارد، در سال 2016 خاطرنشان کرد که میخواهد به دلیل کهولت سن از سلطنت کناره گیری کند. طی دو قرن اخیر این نخستین بار است که یک امپراتور ژاپن از قدرت استعفا می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آکیهیتو در دوران قدرت خود کوشش نموده است که امپراتوری را به مردم نزدیک تر کند. حالا ناروهیتو، ولیعهد او نیز می گوید که میخواهد در سلطنت خود همین رویه را پیش بگیرد.

آکیهیتو در 30 آوریل از قدرت استعفا خواهد داد و ناروهیتو یک روز پس از آن بر تخت قدرت خواهد نشست.

ولیعهد ژاپن در کنفرانسی خبری که یک روز پیش از سالروز تولدش برگزار گردید، با اشاره به وظایفی که بر عهده خواهد گرفت، گفت: وقتی به آینده پیش رو فکر می کنم، خیلی جدی می شوم و در خودم فرو می روم. من برای مردم دعا می کنم و همواره به آنان فکر می کنم و در خوشحالی و غم آن ها خود را شریک می کنم؛ همانطور که پدر و مادرم این کار را نموده اند.

با اینکه ناروهیتو متعهد شده است که سنت های خاندان سلطنتی را حفظ کند اما متعهد شده که همگام با دنیا برای تغییر آماده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 81

به "ولیعهد ژاپن: شیوه پدرم را در سلطنت پیش می گیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولیعهد ژاپن: شیوه پدرم را در سلطنت پیش می گیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید