تور ترکیه آبان: پاشینیان برای عادی سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه قصد خود را برای طرح موضوع عادی سازی روابط با ترکیه در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه اعلام نمود.

تور ترکیه آبان: پاشینیان برای عادی سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه آبان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

نخست وزیر ارمنستان در این باره گفت: ما در آغاز مذاکرات انگیزه های مثبتی از ترکیه دریافت کردیم و دولت ارمنستان آمادگی خود را برای آغاز تبادل نظر در مورد عادی سازی روابط و راه اندازی ارتباطات خاطرنشان کرد.

نیکول پاشینیان گفت: فرض بر این است که برای آغاز تبادل نظر باید اقدامات مشخصی را دنبال کرد. دولت ارمنستان آماده عمل در چارچوب این منطق است.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم چندی پیش حین ملاقات با سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر خاطرنشان کرد که کشورش آماده است تا روابط خود را با ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین المللی عادی سازی کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7970

به "تور ترکیه آبان: پاشینیان برای عادی سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه آبان: پاشینیان برای عادی سازی روابط با ترکیه اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید