کنسولگری افغانستان در پیشاور پاکستان بسته شد

به گزارش آریا بلاگ، سفارت افغانستان در پاکستان خاطرنشان کرد که این کنسولگری در واکنش به اقدام پلیس پیشاور صورت گرفت که شب گذشته بار دیگر پرچم افغانستان را در منطقه ای که جزو دارایی های دولت افغانستان محسوب می گردد به پایین کشید.

کنسولگری افغانستان در پیشاور پاکستان بسته شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سفارت افغانستان در پاکستان با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که پلیس ایالت خیبرپختونخوا پاکستان شب گذشته بار دیگر با یورش به افغان مارکت پرچم افغانستان را به پایین کشیده است.

در این بیانیه آمده که پایین کشیدن پرچم افغانستان توسط پلیس پاکستان خلاف اصول دیپلماتیک و اصول خوب همسایگی است و کنسولگری افغانستان در پیشاور در واکنش به این اقدام بسته شده است.

براساس بیانیه سفارت افغانستان، نیروهای پلیس پاکستان با یورش به این بازار که جزو دارایی های دولت افغانستان است این بازار را بستند.

عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد در این باره گفت که در طی چند روز گذشته نیروهای پلیس پاکستان بدون اطلاع به سفارت افغانستان چند بار به این منطقه وارد شدند و پرچم ملی افغانستان را به پایین کشیدند.

مشعل همچنین ابراز امیدواری کرد که این موضوع به روابط دو کشور لطمه نزند.

پیش از این نیز در یکصدمین سالروز استقلال افغانستان پلیس ایالت خیبرپختونخوا 38 نفر از اتباع افغانستان را به دلیل برگزاری مراسم روز استقلال این کشور دستگیر نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 931

به "کنسولگری افغانستان در پیشاور پاکستان بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسولگری افغانستان در پیشاور پاکستان بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید