احتمال جنجال در بازی استقلال ، در اتاق فکر کمیته داوران چه می گذرد؟

به گزارش آریا بلاگ، اشتباه داوری را باید از اتاق فکر کمیته داوران پیدا کرد نه قضاوت داوران در داخل زمین.

احتمال جنجال در بازی استقلال ، در اتاق فکر کمیته داوران چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگاران ، محرومیت دو داور به دلیل اشتباه در بازی های استقلال و پرسپولیس بیانگر این است که داوران این مسابقات روز خوبی را پشت سرنگذاشتند و به دلیل اعتراض بیش از حد تیم ها به نحوه قضاوت کرمانشاهی و زرگر این دو داور یک جلسه محروم شدند، شاید هم قرار است این محرومیت درس عبرتی باشد برای داوران جوان تر که بدانند حق اشتباه ندارند، اما در جایی که کمیته داوران تصور می نماید اشتباه از داوری است، باید نخستین اشتباه را از دل همین کمیته بیرون آورد وقتی که بی توجه به تمام جوانب امر داورانی را برای بازی ها انتخاب می نماید که با یک حساب سرانگشتی می توانی حدس بزنی بازی آنها به مشکل می خورد. تصورکنید برای بازی حساس سپاهان و استقلال داوری انتخاب می گردد که سبک داوری اش به لحاظ اخلاقی شبیه محسن قهرمانی است. این داور همانطور سگرمه های خود را در هم می کشد با بازیکن جرو بحث بی مورد می نماید و در نهایت با حالتی پرخاشگرانه کارت را از جیب خود بیرون می کشد. این یعنی آغاز مشکل که با رفتارهای داور استارت می خورد.

بازی پرسپولیس و سایپا را در نظر بگیرید، مگر می گردد یک طرف ماجرا دایی باشد و طرف دیگر پرسپولیس آن وقت بازی به دور از حساسیت باشد. در چنین شرایطی که بازی به اوج حساسیت خود می رسد کوچکترین اشتباهی از سوی داور خودش می گردد یک فاجعه. این فاجعه را در راهروهای استادیوم تختی بعد از بازی می توانی یافت کنی وقتی اسطوره فوتبال دنبال هواداری می دود تا با او دعوا کند. محرومیت داور فقط سبک کردن بار فشارهایی است که اهالی فوتبال به کمیته داوران وارد می نمایند، در حالی که مسبب همه اشتباهات از اتاق فکر همین کمیته بیرون می آید. البته در هفته یازدهم هم باید منتظر سرو صداهایی باشیم وقتی کمیته داوران هم باز با بی توجهی داوری را برای بازی استقلال و ماشین سازی انتخاب می نماید که فصل پیش چندین بار به دلیل اشتباهات متعدد محروم شد.

به این خبر که در فصل قبل منتشر شده توجه کنید:کمیته داوران در حالی اسامی داوران قضاوت نماینده بازی ها را بیان کرد که بار دیگر حضور وحید کاظمی در یک بازی مهم، جالب توجه بوده است. داوری هفته گذشته او در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان نیز جنجال ساز شد. به زعم کارشناسان کاظمی می توانست اتفاقات بازی را بهتر مدیریت کند. پرسپولیسی ها نسبت به کم بودن وقت های اضافی اعتراض داشتند و البته اعتراض آن ها این بود که چرا با وجود اتفاقات روی سکوها، بازی لغو نشد؟ اما در این باره تنها داور تصمیم گیرنده نبود. همچنین در خصوص وقت های اضافی نیز باتوجه به تنش روی سکوها به نظر می رسد کاظمی کوشش کرد تا با زود تمام کردن مسابقه، غائله را انتها بخشد.کاظمی بازی استقلال و استقلال خوزستان را هم قضاوت کرد که اعتراض آبی های تهران را به همراه داشت. علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال در نشست خبری نسبت به اعلام نشدن پنالتی برای تیمش معترض بود. دو فصل پیش در بازی تراکتورسازی و ماشین سازی هم جنجال های زیادی به وجود آمد. اخراج بحث برانگیز مهدی کیانی، عدم اخراج سعید آقایی، پنالتی اشتباه برای تراکتور و عدم تکرار پنالتی، خلاصه ای از اتفاقات است که سبب التهاب سکوهای یادگار و البته سپس اعتراض تیم های دیگر شد.

کاظمی به خاطر قضاوت پراشتباه در دربی اصفهان هم محروم شد و چند هفته قضاوت نکرد. اصرار به آن چه اشتباه تلقی می گردد یعنی نوعی خود محوری و خودخواهی و انتها نتیجه اش می گردد، جنجال. درست است که بعد از خداحافظی چند داور باتجربه دلیل نداشتن داوران طراز اول کمیته داوران دستش بسته است، اما در چنین شرایطی هم می گردد با مدیریت درست و به موقع جلوی اتفاقات بد راگرفت. بازی پرسپولیس و سایپا می توانست به دلیل جدال معلم و شاگرد زیبا و جذاب باشد اما با صحنه های زشت سرانجام یافت تا هشدار جدی باشد برای انتخابی درست. اما در جایی که کمیته داوران باید درست تصمیم بگیرد، اتفاقا بدترین انتخاب ها را دارد.

670-10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10

به "احتمال جنجال در بازی استقلال ، در اتاق فکر کمیته داوران چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال جنجال در بازی استقلال ، در اتاق فکر کمیته داوران چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید