استاندارد سازی گردشگری بیابان لوت مد نظر قرار گیرد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مجیدی در دیدار با مسوولان رویداد استارتاپی گردشگری در خراسان جنوبی با اشاره به همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت اظهار کرد: همزمانی برنامه های رویداد استارتاپی گردشگری با همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت می تواند به موفقیت بیشتر این برنامه ها و هم افزایی توان ها یاری کند.

استاندارد سازی گردشگری بیابان لوت مد نظر قرار گیرد

وی اعلام کرد: کوشش خواهیم کرد دبیرخانه دایمی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند مستقر گردد و هر دو سال یک بار در استان های مشرف به بیابان لوت همایش و نشست های علمی برگزار می گردد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: در حوزه استارتاپ های گردشگری و برندسازی باید از ظرفیت بیابان لوت استفاده کرد چرا که اولین میراث طبیعی در کشور است که ثبت جهانی شده است و ایده ای نو است.

مجیدی اضافه نمود: بسیاری از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی چون محصولات استراتژیک بارها مورد گفت و گو و بحث واقع شده است ، ولی بیابان لوت برای برند سازی در حوزه گردشگری جذاب تر و نو تر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه های رویداد استارتاپی گردشگری می تواند به صورت کارگاهی در حاشیه همایش برگزار گردد، گفت: همایش گردشگری بیابان لوت تنها به یک همایش ختم نخواهد شد بلکه در نهایت می خواهیم به یک سیاست جامع درباره بیابان لوت برسیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند یادآور شد: استاندارد سازی طبیعت گردی در بیابان لوت و حقوق گردشگری آن از منظر پژوهشی باید مورد توجه محققان قرار گیرد.

محمدزاده معاون دانشگاه پیغام نور خراسان جنوبی نیز در این دیداراعلام کرد: در سال 96 بحث مجوز رویداد استارتاپی را از معاون پژوهشی دانشگاه پیغام نور گرفتیم.

وی ادامه داد: این پشنهاد از سوی پیغام نور کشوری مطرح شد که بسیاری از استان ها با عناوین مختلف برگزار نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 68

به "استاندارد سازی گردشگری بیابان لوت مد نظر قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد سازی گردشگری بیابان لوت مد نظر قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید