افزایش 35 درصدی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های قزوین

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: تعداد مشاهدات پرندگان آبزی و کنار آبزی در سرشماری امسال نسبت به سرشماری سال گذشته، 35 درصد بیشتر بوده است.

افزایش 35 درصدی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های قزوین

به گزارش خبرنگاران، سیاوش رضازاده رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: این برنامه در ایران بر اساس برنامه جهانی که توسط مؤسسه بین المللی تالاب ها اعلام می گردد هرساله در بازه زمانی مشخص اجرا می گردد و امسال از تاریخ 11 دی تا 11 بهمن هم زمان با دیگر کشورهای نیمکره شمالی در زیستگاه های آبی اجرا شد.

وی توضیح داد: در امسال سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با حضور و مشارکت کارشناسان متخصص و محیط بانان در همه سایت های تالابی استان شامل رودخانه خررود و شور، تالاب یعقوب آباد (قارپوزآباد)، رودخانه شاهرود، دریاچه سد منجیل، دریاچه اوان و حوضچه های تصفیه خانه شهر قزوین و سایر آبگیرهای استان انجام شد. رضازاده گفت: در این سرشماری 18 گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت 1912 قطعه شناسایی و شمارش شد که بیشترین جمعیت ها متعلق به گونه های اردک سرسبز، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خوتکا و خروس کولی ثبت شدند. رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: تعداد مشاهدات در سرشماری امسال نسبت به سرشماری سال گذشته، 35 درصد بیشتر بوده و شرایط خوب آب و هوایی در روزهای سرشماری امسال در این افزایش بی تأثیر نبوده است. رضازاده در خاتمه مطرح کرد: با مشخص جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه های این پرندگان در طی سال های گذشته پی برده و برنامه ریزی مناسب تری برای حفاظت ازاین گونه های ارزشمند به عمل آورد که با کاهش نزولات جوی و کاهش سطح آب تالاب ها در امسال زیستگاه این پرندگان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 69

به "افزایش 35 درصدی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 35 درصدی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب های قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید