بزرگترین کرسی شب یلدا در مشگین شهر دایر می گردد

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: در راستای تحقق ماموریت زمستان بیدار بزرگ ترین کرسی شب یلدا در مشکین شهر دایر می گردد.

بزرگترین کرسی شب یلدا در مشگین شهر دایر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین شهرسه شنبه در حاشیه آماده سازی این کرسی توضیح داد: این کرسی در ابعاد 10 در 10 و در محوطه کهنه قلعه مشگین شهر دایر می گردد.

او اضافه نمود: کرسی شب یلدا با آثار صنایع دستی، بافته های داری و غذاهای بومی محلی مرتبط با زمستان تزئین شده و پیرامون آن بانوان و آقایان با البسه های سنتی و بومی برنامه های فرهنگی از جمله قصه گویی و نمایش اجرا می نمایند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر اضافه نمود: ساخت کرسی از گذشته در استان اردبیل رواج داشته و با برپایی بزرگ ترین کرسی کشور به دنبال معرفی قابلیت های استان اردبیل هستیم.

ایمانی اضافه نمود: جشن شب یلدا بخشی از برنامه های رونق گردشگری زمستانی استان اردبیل است و به ویژه برگزاری آن در محوطه کهنه قلعه با هدف معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان انجام می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 40

به "بزرگترین کرسی شب یلدا در مشگین شهر دایر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کرسی شب یلدا در مشگین شهر دایر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید