شروع پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان شروع شد.

شروع پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی قاسمی امروز یکشنبه 13 بهمن 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: هیئتی از باستان شناسان پژوهشکده باستان شناسی به سرپرستی کوروش روستایی، پژوهش های خود را در محوطه موسوم به شهر قومس شروع کردند.

او گفت: این محوطه باستانی که در حدود 30 کیلومتری غرب دامغان واقع شده، یکی از بزرگ ترین محوطه های باستانی ایران است که محدوده ای بیش از 1000 هکتار را در بر می گیرد و شواهدی از استقرارهای انسانی از دوران پیش از تاریخ، دوره عصر آهن، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و دوره سلجوقی قابل مشاهده است.

قاسمی اضافه نمود: این پژوهش ها با هدف مستندسازی بقایای باستانی محوطه به وسیله سنجش از دور و مشاهدات میدانی انجام می گردد و پی بردن به علل شکل گیری محوطه از اهداف این پروژهش چندساله است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اضافه نمود: محوطه قومس در دهه های 1340 و 1350 توسط هیئت باستان شناسی بریتانیا به سرپرستی جان هانسمن و دیوید استروناخ به مدت چهار فصل به طور گسترده کاوش شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2206

به "شروع پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع پژوهش های باستان شناسی در شهر قومس دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید