اتحادیه نان های حجیم: امکان تخلف در فروش آرد صفر است

به گزارش آریا بلاگ، رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران با اشاره به کنترل و نظارت بر فرآیند خرید و توزیع آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: این شرایط امکان تخلف را به صفر می رساند ضمن اینکه در محیط رقابتی کارخانجات آرد نیز دچار تخلف نمی شوند.

اتحادیه نان های حجیم: امکان تخلف در فروش آرد صفر است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم تهران، در پی انتشار خبری در خبرگزاری فارس با عنوان بی تفاوتی شرکت بازرگانی دولتی ایران به رانت جویی از محل یارانه گندم ، آرد و نان توضیحاتی ارائه کرد. این خبر بر اساس اطلاعات دریافت شده در سامانه سوت زنی فارس پیگیری شده است.

در متن این جوابیه آمده است:

مطابق با قانون ، نانوایان حجیم و نیمه حجیم موظف هستند بر اساس سهمیه های از پیش تعیین شده نسبت به خرید آرد از محل سامانه فروش آرد سایر مصارف اقدام کنند.

نانوایان در این سامانه که از سوی بانک سپه طراحی شده، کارخانه مورد نظرشان را انتخاب و سپس مبلغ مربوطه را واریز می کنند و در نهایت آرد به واحدهای صنفی حمل می شود.

فرآیند خرید و توزیع آرد به واحدهای نان حجیم و نیمه حجیم کاملاً تحت کنترل دستگاه های نظارتی است و بر این اساس احتمال هرگونه تخلف به صفر خواهد رسید.

سامانه فروش آرد سایر مصارف با هدف شفاف سازی و جلوگیری از ایجاد تخلفات احتاقتصادی از جمله توزیع خارج از شبکه آرد با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه طراحی و راه اندازی شده و بر این اساس خرید آرد نانوایان حجیم و نیمه حجیم کاملا تحت رصد سازمان های نظارتی است.

از سوی دیگر با توجه به تنوع محصولات تولیدی در صنف نانوایان حجیم و نیمه حجیم تقاضا برای مصرف این نوع نان ها فرایند افزایشی داشته است، بخصوص در شرایط حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بندی و بهداشتی بودن این نوع نان ها، مردم تقاضای بیشتری برای مصرف نان های حجیم و نیمه حجیم دارند، از این رو نانوایان این صنف به طور کامل سهمیه آرد خود را تبدیل به نان کرده و به مردم عرضه می کنند. نانوایان جزو زحمت کش ترین اقشار جامعه هستند و همواره تلاش شان این است که کیفی ترین و سالم ترین نان را روانه سفره جامعه کنند.

از طرف دیگر باید به این موضوع اشاره شود که شاکله فروش آرد در بخش صنف و صنعت (آرد حجیم و نیمه حجیم) رقابتی است و کارخانجات آردسازی برای حفظ خود در این بازار رقابتی سالم و عادلانه داشته و خارج از چارچوب قانون دچار تخلف نخواهند شد.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم تهران

محمد جواد کرمی

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4856

به "اتحادیه نان های حجیم: امکان تخلف در فروش آرد صفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه نان های حجیم: امکان تخلف در فروش آرد صفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید