تور ارزان یونان: ادعای آتن؛ 42 مورد نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده های ترکیه

به گزارش آریا بلاگ، وزارت دفاع یونان مدعی نقض گسترده حریم هوایی خود از سوی جنگنده ها، جت های جاسوسی و پهپادهای نیروی هوایی ترکیه شد.

تور ارزان یونان: ادعای آتن؛ 42 مورد نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده های ترکیه

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع یونان مدعی شد که جنگنده ها و هواپیماهای نظامی ترکیه روز آدینه در 42 نوبت حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

روزنامه گریک سیتی تایمز به نقل از وزارت دفاع یونان نوشت که روز آدینه، 13 فروند هواپیمای نظامی ترکیه بر فرازحریم یونان پرواز کردند و 42 مورد حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

به گفته وزارت دفاع یونان، از 13 هواپیما، 10 فروند جنگنده اف-16، دو فروند هواپیمای جاسوسی سی ان -235 و یک پهپاد بدون سرنشین بودند.30 نقض حریم هوایی به وسیله هواپیمای جاسوسی، یک مورد به وسیله پهپاد و 11 مورد به وسیله جنگنده های اف-16 نیروی هوایی ترکیه انجام شد. در دو مورد از تخلفات به تقابل جنگنده های یونان که در حالت آماده باش بودند با جنگنده های مبدل شد.

بنابر اعلام وزارت دفاع یونان، دو فروند جنگنده ترکیه که مسلح بودندبه سمت شمال شرق، مرکز و جنوب شرقی دریای اژه پرواز کردند. بر اساس بیانیه ارتش یونان، هواپیماهای متخلف بر اساس قوانین بین المللی شناسایی و رهگیری شدند.

ترکیه نیز اخیرا مدعی شده که یونان در سال گذشته میلادی 59 بار توافقنامه سال 1988 مبنی بر اجتناب از تمرینات نظامی و فعالیت های آموزشی در تعطیلات قانونی و مذهبی را نقض نموده و در دریای اژه و دریای مدیترانه شرقی تمریناتی را انجام داده است.

از سویی دیگر، نیکوس پاناگیوتوپولوس وزیر دفاع یونان اخیرا با اشاره به توافقنامه دفاعی یونان و فرانسه تاکید نمود: در صورتی که ترکیه بخواهد حمله کند و ما از فرانسه یاری بخواهیم، نیروهای فرانسوی آنجا خواهند بود، آنها باید آنجا باشند.

روابط بین ترکیه و یونان، دو عضو ناتو که اغلب دچار تنش بوده به طوری که سال گذشته این روابط به شدت رو به وخامت گذاشت و کشتی های جنگی در شرق مدیترانه در نزاع بر سر مرزهای دریایی و حقوق انرژی با هم روبرو شدند. یونان و ترکیه سال گذشته دردرگیری بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه به تقابل نظامی نزدیک شدند. ترکیه بارها اعلام نموده که از یونان می خواهد تا راهکار های سیاسی مسالمت آمیز را اتخاذ کند تا راهکار های تهاجمی.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8690

به "تور ارزان یونان: ادعای آتن؛ 42 مورد نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: ادعای آتن؛ 42 مورد نقض حریم هوایی یونان ازسوی جنگنده های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید