اعلام کشف مجموعه ای از مجسمه های تاریخی در ترکیه

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، کشف مجموعه ای از مجسمه های تاریخی در ترکیه صورت پذیرفت.

اعلام کشف مجموعه ای از مجسمه های تاریخی در ترکیه

داستان چیست؟

باستان شناسان پیروز شدند ده ها مجسمه سفالی که به بیش از 2000 سال پیش تعلق دارند کشف نمایند که چندین مرد، زن، الهه ها، سواره نظام و حیوانات را به تصویر می کشند.

هنوز آثاری از رنگ و نوشته بر روی بعضی از این مجسمه ها دیده می گردد. کشف این مجموعه مجسمه های تاریخی اطلاعات جدیدی درباره زندگی مردم شهر باستانی میرا ارائه می دهد.

این مجسمه های تاریخی 2100 الی 2200 ساله، تندیس هایی از اساطیر یونان باستان همچون آرتمیس، آفرودیت، هراکلس، لتو و مردم عادی را شامل می گردد.

یک زن به همراه فرزندش، یک پسربچه با یک میوه، یک سواره نظام و زنی که کوزه آب حمل می نماید دیگر مجسمه های تاریخی کشف شده در این شهر باستانی را تشکیل می دهند.

برای نقاشی کردن لباس های این مجسمه ها از رنگ هایی همچون آبی، صورتی و قرمز استفاده شده است. با توجه نوشته های به جا مانده بر روی بعضی از این مجسمه ها می توان احتمال داد این نوشته ها که بر پشت مجسمه ها حک شده اند نامهای طراح یا کارآگاه بوده اند.

با توجه به اینکه باستان شناسان بیش از 50 مجسمه سفالی کشف نموده اند که بدنه آن ها وجود ندارد انتظار می رود مجسمه ای سفالی بیشتری در این منطقه کشف گردد.

باستان شناسان همچنین در این محوطه، مجموعه ای از آثار تاریخی از جنس سرامیک، برنز و نقره کشف کردند. کاوش باستان شناسان در این محوطه همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6169

به "اعلام کشف مجموعه ای از مجسمه های تاریخی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف مجموعه ای از مجسمه های تاریخی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید