اولین اقدام اتحادیه اروپا مقابل اردوغان

به گزارش آریا بلاگ، ایرنا نوشت: آژانس حفاظت مرزی اتحادیه اروپا فرانتکس گفت همزمان با کوشش هزاران نفر از مهاجران برای ورود به این اتحادیه، همه مرزهایش با ترکیه را در شرایط هشدار بالا قرار داده است.

اولین اقدام اتحادیه اروپا مقابل اردوغان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، این آژانس در بیانیه ای گفت سطح هشدار در همه مرزها با ترکیه را افزایش داده است.

فرانتکس اضافه کرد، دولت یونان از این آژانس تقاضای یاری بیشتری را نموده است.

آژانس محافظت مرزی اتحادیه اروپا همچنین گفت اقداماتی را برای اعزام تجهیزات فنی و نیروهای بیشتر به یونان بکار بسته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به دنبال حملات به شمال سوریه گفته که مرزهای این کشور را به روی آوارگان باز گذاشته است.

فرانس پرس نوشت: به نظر می رسد که اردوغان از هجوم پناهجویان و آوارگان برای فشار بر اتحادیه اروپا و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از این کشور در حمله به سوریه استفاده می نماید.

فرانتکس اعلام نموده که از نزدیک اوضاع را در مرزهای یونان و بلغارستان به ترکیه زیر نظر دارد.

در بیانیه فرانتکس همچنین آمده است؛ این آژانس به دنبال راه های دیگران برای حمایت از کشورهای اتحادیه اروپا هم مرز با ترکیه است.

فرانتکس در تماس نزدیک با مقام های یونانی برای حمایت بیشتر در اوضاع کنونی است. این آژانس همچنین اوضاع در قبرس را نیز تحت نظر دارد. بخش شمالی قبرس تحت کنترل ترکیه است و چنین کنترلی تنها از سوی آنکارا به رسمیت شناخته می گردد.

به گزارش روز یکشنبه رسانه های یونانی این کشور برای جلوگیری از ورود پناهجویان از ترکیه، تعداد زیادی نیروهای نظامی به مرز شمالی خود اعزام کرد.

سامانه خبری یونانی این گزارش داد، نزدیک به 13 هزار پناهجو در مرزهای شمالی یونان و در کنار رودخانه اوره بین یونان و ترکیه مستقرند و کوشش می نمایند به هر طریق ممکن خود را به داخل خاک یونان برسانند.

سازمان مهاجرت یونان در این رابطه گفت، فقط در یک روز گذشته، تعداد 9 هزار و 300 پناهجو از مرزهای مختلف وارد خاک یونان شده اند.

وز آدینه(9 اسفند) اندکی پس از کشته شدن 34 سرباز ترک در حمله هوایی در ادلب در شمال سوریه، یک مقام ارشد ترکیه گفت: آنکارا از این پس دیگر دروازه های مرزی خود را به روی پناهجویانی که می خواهند به اروپا بروند، نمی بندد. گفته می گردد در پی درگیری ها در ادلب بیش از یک میلیون سوری آواره شده اند.

براساس گزارش تارنمای این یونان، ترکیه در توجیه این اقدام اعلام نموده ناتو و اتحادیه اروپا در جنگی که آنکارا در سوریه در آن حضور دارد به اندازه کافی از این کشور حمایت ننموده اند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2436

به "اولین اقدام اتحادیه اروپا مقابل اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اقدام اتحادیه اروپا مقابل اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید