ایران، کلاس فوتبال آسیا؛ بله ما آقای آسیا هستیم

به گزارش آریا بلاگ، بازی امروز ایران و ژاپن در مقایسه با دومین نیمه نهایی جام ملت های آسیا بین امارات و قطر وزن بالاتری دارد. دو تیم روی هم هفت بار قهرمان این تورنمنت شده اند و در دو جام جهانی اخیر بهترین نتایج را در میان آسیایی ها ثبت نموده اند.

ایران، کلاس فوتبال آسیا؛ بله ما آقای آسیا هستیم

به گزارش ایلنا، ایران و ژاپن علاوه بر سابقه و افتخارات ویژگی دیگری هم دارند که در سایت های آماری یا ویکی پدیا اثری از آن نیست: شخصیت و کلاس.

کاراکتر تیم ژاپن در سال های گذشته مثال زدنی بوده. سامورایی های آبی از سطح فوتبال آسیا بالاتر رفته اند و به یک تیم بین المللی تبدیل شده اند، طوری که برای تورنمنت معتبری مثل کوپا آمریکا هم دعوت می شوند.

آنچه به این تیم شخصیت داده، تنها نظم بیرون زمین و نتایج پیروز آنها نیست. سبک بازی تهاجمی و تماشایی ژاپن در سال های اخیر حتی برای تماشاگران بی طرف هم جذاب بوده و در ایران هم طرفداران زیادی داشته. ژاپن حتی در مواجهه با حریفان بزرگ از اروپا یا آمریکای جنوبی هم به این سبک بازی پایبند می ماند و فراتر از نتیجه به وجه نمایشی بازی اش هم تاکید داشت. مشهورترین نمونه شکست 3 بر 4 این تیم مقابل ایتالیا در جام کنفدراسیون های سال 2013 است. آخرین نمونه هم به شکست 2 بر 3 مقابل بلژیک در جام دنیای روسیه برمی شود که ژاپن پا به پای تیم سوم دنیا بازی کرد و تا آستانه حذف این تیم پیش رفت.

ولی با آغاز جام ملت های آسیا می توان به جرات گفت که ایران توانسته از نظر کلاس و اقتدار بازی فراتر از ژاپن باشد. تیم موریاسو با دور شدن از سنتی که به آن اشاره شد، در راه رسیدن به فینال فوتبالی نتیجه گرا به نمایش گذاشته و در یک هشتم نهایی مقابل عربستان ابایی از بازی کاملا بسته و دفاع اتوبوسی نداشت. آنها در مرحله گروهی و بازی آخر مقابل ویتنام هم به بردهای حداقلی رسیدند؛ رویکردی که طرفداران این تیم را خیلی راضی ننموده.

تیم ملی در راه رسیدن به نیمه نهایی چه از نظر نتایج و چه از نظر فرم بازی بهتر از ژاپن بوده. اگر بازی با عراق که تقریبا تشریفاتی بود را کنار بگذاریم، ایران توانسته حریفانش را با بردهای مقتدرانه پشت سر بگذارد و دروازه اش را هم بسته نگه دارد.

سبک بازی تیم ملی با تحسین تمام رسانه ها و کارشناسان روبه رو شده. فوتبال تهاجمی، سریع و پرفشاری که نفس حریفان را می گیرد و آنها را دیر یا زود تسلیم می نماید. روشی که کی روش توانسته در تیمش پیاده کند، فراتر از فوتبالی است که از سایر تیم ها دیده ایم و ایران را به بخت اول قهرمانی و شایسته ترین تیم تورنمنت تبدیل نموده.

حالا باکلاس ترین تیم آسیا و جام ملت ها نه ژاپن که ایران است. تیمی که اعتبارش تنها به خاطر بردهایش نیست و مدل بازی اش با تحسین تمام طرفداران و ناظران بی طرف روبه رو شده. نمایش جذاب تیم ملی نتیجه کار با برنامه و مستمر این سال هاست. ثبات در نتایج که ایران را به صدر رده بندی فیفا رساند، حالا با فوتبال تهاجمی و مدرنی همراه شده و تیم ملی می تواند خودش را فراتر از آسیا بداند. تنها باید امیدوار باشیم که دوشنبه و احتمالا در روز فینال اتفاقات به نفع ما باشد و این تیم دوست داشتنی با جام به تهران برشود.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1240

به "ایران، کلاس فوتبال آسیا؛ بله ما آقای آسیا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، کلاس فوتبال آسیا؛ بله ما آقای آسیا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید