تور تایلند لحظه آخری: تاریخچه کشور تایلندتایلند

به گزارش آریا بلاگ، تایلند

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. تاریخی 800 ساله در کشور تایلند وجود دارد که از 5 دوره مجزا تشکیل می شود. بقایای فسیلی گیاهان و جانوران در بسیاری از نقاط کشور تایلند پیدا شده است یکی از این نقاط مهم در تایلند فلات کرات می باشد که در شمال تایلند واقع شده است. بیشتر فسیل های یافت شده، فسیل دایناسور هستند و همین امر نشان دهنده تاریخ قدیمی این کشور است که به دوران ژوراسیک و اواخر تریاسیک باز می شود.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور تایلند لحظه آخری: تاریخچه کشور تایلندتایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اکثریت مردم کشور تایلند زبان مخصوص به خود را دارند و به این زبان صحبت می نمایند. زبان تایلندی از زبان های قدیمی شرق آسیاست. زبان گفتاری و نوشتاری مخصوص این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد و کاملاً برای کسانی که به این کشور سفر می نمایند، غیر قابل فهم است. دین غالب این کشور بودایی است و 95٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، بعد از دین بودایی با حدود 4٪ جمعیت، بزرگ ترین گروه مذهبی کشور تایلند هستند. شیخ احمد قمی مذهب شیعه را به تایلند آورده است.هر زمانی برای سفر به کشور تایلند برای مسافران خوشایند است، اما بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرما برترین فصل سال از نظر پایین بودن اندازه گرما و بارش باران است.

تاریخچه کشور تایلند

تعداد زیاد مهاجران شامل مون, خمر و تایلندی ها به تدریج وارد این سرزمین شده و هم اکنون تایلند نامیده می گردد. اولین ساکنان سرزمین تایلند گروه های انسانی شکارچی و جمع آوری نماینده غذا بودند و در 4 هزار سال پیش از میلاد به کشاورزی می پرداختند. برنج نخستین محصولی بود که به وسیله این افراد کشت می شد. در فاصله قرون دهم تا سیزدهم میلادی اجداد ساکنان امروزی تایلند از منطقه ها جنوبی چین به این کشور مهاجرت نموده اند. این کشور در قرون 9 تا 13 میلادی تحت سلطه خمرها بود. این حاکمان در کامبوج امروزی زندگی می کردند. دولت های کوچک در قرن سیزدهم میلادی با یکدیگر اتحاد پیدا کردند و به شکل یک حکومت پادشاهی درآمدند. نخستین سلسله تایلند سوخوتاهی است. بعد از آن سلسله آیوتهایا ظهور پیدا کرد و در قرن پانزدهم میلادی قدرت بسیاری گرفت. در سال 1511 میلادی اروپاییان برای اولین بار وارد سرزمین تایلند شدند. پس از آن ها آلمانی ها در سال 1605 و انگلیسی ها در سال 1612 و فرانسوی ها در سال 1662 میلادی به تایلند مهاجرت کردند. قرن نوزدهم میلادی قرن جدا شدن تایلند از مستعمره اروپایی و مقاومت در برابر مستعماران اروپایی بود. اما در همین زمان، سرزمین لائوس به وسیله فرانسوی ها تسخیر شد. در سال 1917 میلادی تایلند در گروه اتحاد مثلث به جنگ جهانی اول پیوست. از اتفاقات مهم دیگر تایلند در سال 1932 این بود که قانون اساسی تایلند تغییر کرد و رژیم حکومتی تایلند به سلطنت مشروطه تبدیل شد.

قرن بیست و یکم

در اولین سال های قرن بیست و یکم، کشور تایلند رشد مالی بی نظیری داشت اما همچون تمام کشورهای جهان در سال 2009 این کشور نیز دچار بحران مالی شد. در حال حاضر تایلند رشد مالی پایداری داشته و کشوری با آینده ای روشن است. جمعیت این کشور برابر با 67 میلیون نفر است.مجله گردشگری خبرنگاران

حکومت های مختلف کشور تایلند به ترتیب:

  1. تایی
  2. سوکوتایی
  3. آیوتایا
  4. تانبوری
  5. راتاناکازین
منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8492

به "تور تایلند لحظه آخری: تاریخچه کشور تایلندتایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: تاریخچه کشور تایلندتایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید