تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود درخواست ها برای توقف جنگ

به گزارش آریا بلاگ، با وجود درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن، ائتلاف سعودی چند استان این کشور را آماج حملات خود قرار داد.

تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود درخواست ها برای توقف جنگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی یمنی از حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان های الجوف، حجه و صعده طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

این منبع گفت که ائتلاف متجاوز سعودی 93 بار توافقنامه الحدیده را نقض کرد که شامل حمله خمپاره ای به منطقه کیلومتر 16، منطقه الجبله، روستای الدحفش در شهر الدریهمی، هفت بار حمله هوایی به منطقه حرض در حجه، هفت بار حمله هوایی به منطقه خب و الشعف در الجوف و یک بار حمله به منطقه آل صلاح در این استان است.

طبق گزارش وبگاه العهد، هواپیماهای جنگی ائتلاف سعودی همچنین در چهار نوبت منطقه الظاهر در استان صعده را بمباران کردند و علاوه بر آن چند روستا در منطقه مرزی رازح هدف حمله موشکی و توپخانه ائتلاف سعودی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین به صورت عمدی منازل شهروندان یمنی را هدف حمله قرار داد و گذشته از آن هواپیماهای جاسوسی بر فراز شهر حیس و التحیتا و استحکام جنگی در شهر الجاح در منطقه بیت الفقیه به پرواز درآمدند.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز دوشنبه گذشته خواستار مداخله شورای امنیت و سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن شد.

ساعاتی بعد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت، خواستار توقف جنگ در سراسر جهان شد تا جهان بتواند بر روی مقابله با کرونا متمرکز شود .

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2706

به "تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود درخواست ها برای توقف جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن با وجود درخواست ها برای توقف جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید