ترکیه در عمان پایگاه نظامی احداث می نماید؟

به گزارش آریا بلاگ، فارس نوشت: یک منبع مطلع از مذاکرات پیشرفته ترکیه و عمان و احتمال تأسیس پایگاه نظامی دریایی ترکیه در عُمان اطلاع داد.

ترکیه در عمان پایگاه نظامی احداث می نماید؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع در حاشیه خلیج فارس گفت که مذاکرات پیشرفته ای بین ترکیه و عُمان در جریان است اما هنوز به حد توافق نرسیده است.

وبگاه الخلیج الجدید با اعلام این خبر به نقل از این منبع اضافه نمود: هنوز تعیین نیست که توافق همکاری نظامی احداث پایگاه دریایی ترکیه را شامل می گردد یا خیر، با این وجود این یک تحول واقعا مهم در نقشه ژئوپلتیکی شبه جزیره عربستان است.

از سوی دیگر ابراهیم کارغول سردبیر روزنامه ینی شفق نزدیک به منابع تصمیم ساز ترکیه، این مذاکرات را اقدامی عظیم دانست.

وی نوشت: سومالی در دریای سرخ و عمان در خلیج (فارس)... ما در دو دروازه اقیانوس هند قرار داریم، ما پس از قطر در عمان خواهیم بود. گفته می گردد اشاره کارغول به تأسیس پایگاه نظامی ترکیه در عمان است پس از آنکه ترکیه در سال 2017 در قطر چنین پایگاهی را تأسیس کرد.

حال آنکه راغب صویلو روزنامه نگار ترکیه به نقل از مقام عالی رتبه این کشور تصمیم آنکارا برای تأسیس پایگاه نظاکی مشترک در عُمان را رد کرد.

أکار هاکان کارشناس نظامی ترکیه نیز در حساب توئیتری خود نوشت: ترکیه برای امضای معاهده نظامی با عمان در دوره آینده آماده می گردد.

ترکیه و عمان همکاری نظامی دوجانبه دارند و آخرین مورد این همکاری نیز تحویل دو قایق دریایی ترکیه به عمان در ماه می گذشته در چارچوب توافقنامه سال 2014 امضاشده بین دو کشور، بود. به موجب این توافق ترکیه متعهد شد 14 قایق به عمان جهت استفاده از آن به عنوان گشتی های سریع السیر در مأموریت های امنیتی، تحویل دهد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3412

به "ترکیه در عمان پایگاه نظامی احداث می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه در عمان پایگاه نظامی احداث می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید