ترکیه 124 نفر را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرد

به گزارش آریا بلاگ، پلیس ترکیه اظهار داشت در آستانه سال نوی میلادی، ده ها نفر را به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت نموده است.

ترکیه 124 نفر را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرد

از سفر با تور استانبول تیر 99 لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های ترکیه ای روز دوشنبه از بازداشت ده ها نفر در این کشور به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نیروهای ضدتروریسم و آژانس اطلاعاتی ترکیه امروز در آستانه شب سال نوی میلادی، در یک عملیات گسترده دستکم 124 نفر، از جمله 33 تبعه خارجی را که تصور می گردد با داعش در ارتباط هستند، بازداشت نموده اند.

بر اساس این گزارش، این عملیات به صورت همزمان در چند شهر ترکیه از جمله آنکارا و استانبول انجام گرفته است. ترکیه می گوید در بعضی از مناطق، از جمله در منطقه باتمان واقع در جنوب شرق این کشور، از هسته های داعش سلاح و مهمات هم کشف نموده است.

بسیاری از رسانه های ترکیه را به حمایت از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های افراط گرا در سوریه متهم نموده اند، با این وجود آنکارا با رد این گزارش ها، هر از چند گاهی عملیات هایی علیه اعضای این گروه که در ترکیه حضور دارند، انجام می دهد.

آنکارا همزمان بر اساس یک توافق با آمریکا، صدها نفر از داعشی های بازداشت شده در سوریه را که پیشتر در اختیار شبه نظامیان کرد بودند، تحویل گرفته است. ترکیه در کوشش است تا این افراد را به کشورهای مبدأشان، از جمله کشورهای اروپایی، بازگرداند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1989

به "ترکیه 124 نفر را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه 124 نفر را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید