جک دورسی در واکنش به کپی کاری تردز: خودروی پرنده می خواستیم، ولی کپی توییتر نصیبمان شد

به گزارش آریا بلاگ، جک دورسی، بنیان گذار توییتر، دوباره به انتقاد از شبکه اجتماعی تازه متا موسوم به اینستاگرام تردز پرداخته و از عدم نوآوری به وسیله این شرکت گلایه نموده است. او می گوید مردم انتظارات سطح بالایی از پیشرفت فناوری دارند، اما درعوض نسخه های کپی یک پلتفرم دیگر را دریافت می نمایند.

جک دورسی در واکنش به کپی کاری تردز: خودروی پرنده می خواستیم، ولی کپی توییتر نصیبمان شد

متا پنجشنبه هفته پیش اپلیکیشن اینستاگرام تردز را عرضه کرد. حالا اندی الن، مدیرعامل شرکت Not Boring، در توییتی با انتشار تصویر رقبای توییتر ازجمله تردز که شباهت زیادی به یکدیگر دارند، نوشت گویی فرصت بازتعریف شبکه های اجتماعی را از دست داده ایم. جک دورسی نیز در پاسخ به او خاطرنشان کرد: ما خودروی پرنده می خواستیم، اما درعوض 7 نسخه کپی از توییتر نصیبمان شد.

دفاع جک دورسی از ساخت بلو اسکای و نوستر

در تصویری که در توییت اول منتشر شده است، می توان توییتر، تردز، ماستودون و بلو اسکای را مشاهده کرد؛ اما تفاوت محسوسی بین این پلتفرم ها وجود دیده نمی گردد. یکی از کاربران در پاسخ به جک دورسی مدعی شد که خود او دو تا از همین 7 کپی توییتر را ساخته است. دورسی پاسخ داد: نه؛ بلو اسکای و نوستر پروتکل هایی هستند که توییتر می تواند روی آن ها توسعه یابد. این ها می توانند بعضی محدودیت ها و مسائل را رفع نمایند. هدفشان رقابت نیست.

او بعلاوه در پاسخ به یک کاربر دیگر که به توسعه بلو اسکای به وسیله دورسی ایراد گرفته بود، دوباره تأکید کرد: [بلو اسکای] پروتکلی است که هرکسی می تواند سرویس خود را روی آن توسعه دهد. [بلو اسکای] کپی نیست.

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر نیز با یک ایموجی خنده به توییت دورسی واکنش نشان داد. این دو نفر در روزهای گذشته نیز نسبت به سیاست های حریم خصوصی اطلاعات کاربران در تردز واکنش نشان داده و از رقیب خود انتقاد نموده بودند.

وکیل ماسک بعلاوه به تازگی در نامه ای حقوقی به مارک زاکربرگ از این شرکت خواست تا به سوءاستفاده از اسرار توییتر انتها دهد و دست از کپی کاری بردارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12893

به "جک دورسی در واکنش به کپی کاری تردز: خودروی پرنده می خواستیم، ولی کپی توییتر نصیبمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک دورسی در واکنش به کپی کاری تردز: خودروی پرنده می خواستیم، ولی کپی توییتر نصیبمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید