خبرنگاران میراث فرهنگی قزوین برای بازسازی مشارکتی کارخانه قدیمی آرد آمادگی دارد

به گزارش آریا بلاگ، قزوین -خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: این اداره برای بازسازی مشارکتی بنای قدیمی کارخانه آرد ماشین چیان قزوین با سرمایه گذاری مشارکتی میراث فرهنگی و مالکان آمادگی دارد.

خبرنگاران میراث فرهنگی قزوین برای بازسازی مشارکتی کارخانه قدیمی آرد آمادگی دارد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بنای سه طبقه قدیمی کارخانه آرد ماشین چیان قزوین واقع در دروازه رشت ابتدای بلوار اسدآبادی دارای معماری خاص و ارزشمندی بوده و از آثار ثبت شده در فهرست ملی است.

این مسوول گفت: کارخانه آرد واقع در این مکان یک بنای رها شده بود که شهرداری در گذشته برای حفاظت از آن و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون تجمع معتادان،آن را دیوار کشی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به مکاتبه فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی برای یاری به احیا و بازسازی این بنا و تبدیل آن به موزه، گفت: پیشنهادهایی برای ایجاد موزه صنایع قدیمی قزوین در این مکان ارایه شده است که از آن استقبال می کنیم اما از آنجا که این ملک شخصی است باید آنها برای این کار اعلام آمادگی و همکاری نمایند.

خزائلی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وسیله اجرای طرح های بازسازی مشارکتی به بناهای قدیمی و تاریخی که متعلق به اشخاص حقیقی هستند یاری می نماید و این بهترین فرصت برای احیا و باززنده سازی آثار تاریخی است و بنای یاد شده نیز می تواند از این طریق احیا گردد.

این مسوول گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اصراری به کاربری موزه برای این مکان ندارد و هرپیشنهادی که مالکان برای احیا و باززنده سازی این بنا داشته باشند و در چارچوب مقررات و قوانین و ضوابط وزارت میراث فرهنگی باشد مورد آنالیز قرار می گیرد.

وی یادآور شد: سقف این بنا در گذشته تخریب شده بود اما به تازگی هیچ گزارشی از تخریب این بنا نداشته ایم ولی تخریب بخشی از دیواری که این مکان را با خیابان جدا می کرد موجب توجه شهروندان و رسانه ها به این بنای قدیمی شده است.

کارخانه آرد ماشین چیان قزوین در سال 1311 احداث شده و از بناهای ثبت شده این شهر در فهرست آثار ملی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6691

به "خبرنگاران میراث فرهنگی قزوین برای بازسازی مشارکتی کارخانه قدیمی آرد آمادگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میراث فرهنگی قزوین برای بازسازی مشارکتی کارخانه قدیمی آرد آمادگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید