خبرنگاران کاهش 94 درصدی ورود مسافر و جهانگرد به هرمزگان

به گزارش آریا بلاگ، بندرعباس - خبرنگاران -مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی هرمزگان گفت: از 28 اسفند98 تاسوم فرورودین جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدام های پیشگیرانه در استان ورود مسافر و توریست به این استان 94 درصد کاهش داشته است.

خبرنگاران کاهش 94 درصدی ورود مسافر و جهانگرد به هرمزگان

رضا برومند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همچنین خروج مردم این استان به سایر نقاط کشور نیز کاهش 92 درصدی داشته که این نشانه توجه مردم به هشدارها در خصووص بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از انتشار ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا در هرمزگان و شیوع این بیماری اقدام هایی از قبیل تعطیلی همه برنامه های گروهی مانند جشنواره ها، بازدیدها، جشن ها و غیره به اجرا گذارده شد.

وی ادامه داد: پروتکلی که برای تاسیسات گردشگری تدوین و در آن تمام موارد مورد نیاز برای اسکان گردشگران و تمام نکات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته و ابلاغ شده است.

برومند خاطر نشان کرد: به هتلداران اعلام شد درصورتی که قادر به اجرای این پروتکل نیستند هتل خود را تعطیل کنند که تعدادی از آن ها خودخواسته هتل ها را تعطیل کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: بنرهایی در مبادی ورودی های این استان برای موکول کردن سفر به آینده نصب شده و از مسافران خواسته شده از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

گردشگری مجازی در هرمزگان راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهارداشت: گردشگری مجازی راه اندازی شده که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت hormozganeman.ir به صورت مجازی با جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان آشنا شوند.

برومند شرح داد: فیلم هایی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی هرمزگان هم آماده شده که به زودی در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قابلیت دسترسی خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: امید می رود در آینده ای نزدیک و بعد از شکست بیماری کرونا میزبان شایسته ای برای هموطنان باشیم.

وی گفت: همچنین مسابقه عکاسی نیاکان ما با شعار در خانه بمانیم و جایزه بگیریم در شهرستان بستک برگزار می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2661

به "خبرنگاران کاهش 94 درصدی ورود مسافر و جهانگرد به هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 94 درصدی ورود مسافر و جهانگرد به هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید