داعش مسئولیت حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به گروهک تروریستی داعش ساعتی پیش گفت که این گروهک مسئولیت تیراندازی و انفجار روز یکشنبه در شهر جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت

به گفته مقامات افغانستان دست کم سه بمب در محوطه بیرونی یک مجموعه زندان منفجر شد.

به گزارش خبرنگاران، شبکه تلویزیونی طلوع ساعاتی پیش با انتشار خبری فوری گفت که انفجاری در نزدیکی ناحیه چهارم شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار روی داده است.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی طلوع، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ولایت ننگرهار در این خصوص گفت: براثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در برابر زندان شهر جلال آباد، تا به امروز یک غیرنظامی کشته شد و 18 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

سخنگوی والی ولایت ننگرهار در ادامه اضافه نمود: پس از انفجار خودروی مذکور، مهاجمان مسلح آغاز به تیراندازی کردند و درگیری آنها با نظامیان افغانستان ادامه یافت.

این انفجار در سومین روز آتش بس میان طالبان و دولت افغانستان روی داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که افراد مسلح پس از این انفجار از دو جهت به زندان جلال آباد حمله نموده و درگیری شدید میان آنها و نیروهای امنیتی افغانستان روی داده است.

لازم به ذکر است، گروه طالبان سه شنبه هفته گذشته در بیانیه ای از اعلام آتش بس سه روزه به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان اطلاع داد و به افراد خود گفت که در این مدت هیچ نوع عملیاتی انجام ندهند. ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز از اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4014

به "داعش مسئولیت حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید