دانشگاه مبدا کلیه اتفاقات جامعه و کشور است

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/کردستان رئیس دانشگاه کردستان، دانشگاه و دانشجو را دو واژه جدایی ناپذیر دانست و گفت: دانشگاه مبدا کلیه اتفاقات جامعه و کشور است و دانشجو باید آزاداندیش، نقاد و نسبت به حوادث جامعه مطلع و دارای نظر باشد.

دانشگاه مبدا کلیه اتفاقات جامعه و کشور است

رحمت صادقی (امروز 16 آذر ماه) در مراسم روز دانشجو که در سالن مولوی دانشگاه کردستان برگزار گردید اظهار کرد: 66 سال قبل در چنین روزی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با خون سه شهید خود نهال امید را آبیاری کردند.

وی اضافه کرد: این دانشحویان با مطالبه گری خود در مقابل تمامیت خواهی مستکبران مقاومت می کردند.

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در روایات اسلامی هیچ حد و مرزی برای کسب علم و دانش وجود ندارد توضیح داد: ارج نهادن به دانشجو ارج نهادن به قوه عاقله جامعه است و 16 آذر نماد عدالت خواهی استکبارستیزی است.

وی دانشگاه و دانشجو را دو واژه جدایی ناپذیر دانست و بیان کرد: دانشگاه مبداء کلیه اتفاقات جامعه و کشور است و دانشجو باید آزاداندیش، نقاد و نسبت به حوادث جامعه مطلع و دارای نظر باشد.

صادقی خدمت به هم نوع را مهم ترین وظیفه دانشجویان بیان کرد و ادامه داد: در کشور ما بحران ها متعددی رخ می دهد که باید روحیه یاری به هم نوع را هرچه بیشتر تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه مقداری فضای دانشجویان به دلیل بیکاری، دچار بی انگیزگی شده است و باید دانشجویان بین علم، اشتغال و مهارت تفاوت قایل باشند و افراد جهت ایجاد شغل به دنبال مهارت آموزی باشند و ما به عنوان دانشگاه کردستان کوشش کردیم که سرفصل های کارورزی را وارد دروس کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1686

به "دانشگاه مبدا کلیه اتفاقات جامعه و کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه مبدا کلیه اتفاقات جامعه و کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید