راهنمای خرید لایسنس ویندوز 11؛ چرا باید لایسنس اورجینال بخریم؟

به گزارش آریا بلاگ، اگر برای شما هم این پرسش پیش آمده که لایسنس اورجینال ویندوز 11 چه تفاوتی با نسخه کرکی آن دارد و چرا بهتر است روی سیستم خود ویندوز اصلی نصب کنیم، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم در این مطلب به تشریح دلایل خرید ویندوز 11 با لایسنس اورجینال و ترجیح آن به نسخه کرکی بپردازیم.

راهنمای خرید لایسنس ویندوز 11؛ چرا باید لایسنس اورجینال بخریم؟

فرق بین ویندوز فعال شده و فعال نشده

در ایران آنقدر از ویندوزهای کرکی و رایگان استفاده شده که بعضی از کاربران اصلا نمی دانند در بسیاری از نقاط جهان این سیستم عامل با قیمت های مختلفی به فروش می رسد و لایسنس اورجینال هم دارد. بعضی ها تصور می نمایند ویندوز کرکی به این خاطر که هزینه ای برایش پرداخت نمی نمایند گزینه بهتری است و در نتیجه هیچوقت برای خرید لایسنس اورجینال هزینه نمی نمایند و به نظر می رسد فقط تعداد بسیار کمی از افراد هستند که حاضر به پرداخت هزینه برای خرید ویندوز می شوند. اما کار کدام یک از این دو دسته افراد درست است؟

نخستین چیزی که قبل از پرداختن به فوائد ویندوز اورجینال باید به آن بپردازیم این است که شما وقتی ویندوز را بدون کلید خریداری شده از شرکت مایکروسافت نصب می کنید، در واقع ویندوز شما هنوز فعال نیست. در این صورت مدام باید پیامی مبنی بر فعال سازی سیستم را هر بار به صورت پاپ آپ دریافت کنید که می تواند واقعاً آزاردهنده باشد. اما بعضی از افراد با دانلود و نصب کرک، ویندوز خود را به صورت دائمی کرک می نمایند. این یعنی یک کلید را به صورت غیرقانونی به عنوان کلید اصلی ویندوز برای فعال سازی آن استفاده می نمایند. در این صورت دیگر خبری از پیام های آزاردهنده نخواهد بود.

یک سری از ویندوزها هم هستند که به هیچ عنوان کرک نمی شوند؛ این ویندوزها نسخه سازمانی هستند که مایکروسافت صرفا جهت تست در اختیار کاربران قرار می دهد و به مدت 3 ماه هم فرصت می دهند تا از آن استفاده نمایند و بعدا برای خرید لایسنس اورجینال اقدام نمایند. اگر این سه ماه بگذرد و شما ویندوز را فعال نکنید، بعد از گذشت هر تقریبا یک ساعت سیستم شما خاموش می گردد و به شما اطلاع می دهد که این اتفاق به خاطر عدم فعال سازی ویندوز صورت می گیرد.

بنابراین اگر پیروز شوید ویندوز خود را با کرک فعال سازی کنید، نه تنها دیگر خبری از پیام های آزاردهنده نخواهد بود بلکه دیگر نگرانی از بابت مسائل متعدد نظیر عدم دسترسی به یک سری امکانات و خدمات، دریافت آپدیت ها و… نخواهید داشت. البته نسخه کرکی هم دردسرهای خاص خود را دارد.

چرا نباید از نسخه کرکی ویندوز استفاده کنیم؟

1. هر چند وقت یک بار احتیاج به فعال سازی دارد

با کرک کردن ویندوز شاید پیام خطایی جهت فعال سازی ارسال نگردد اما بعد از گذشت مدتی، این کرک به خاتمه می رسد و باز هم باید در پی دانلود و نصب یک کرک تازه باشید. از طرفی ویندوز کرک شده به مرور زمان با مسائلی نظیر لگ یا کندی همراه می گردد اما وقتی لایسنس اورجینال ویندوز روی سیستم شما نصب باشد، دیگر نگرانی از بابت این موارد وجود نخواهد داشت که هیچ بلکه ویندوز با سرعت بیشتر، امکان دریافت تمام آپدیت ها به صورت کاملا رایگان و در سریع ترین زمان ممکن، امنیت بیشتر و کیفیت بالاتر برایتان کار خواهد نمود.

2. ممکن است در دانلود از فروشگاه مایکروسافت مشکل ایجاد کند

فروشگاه مایکروسافت برای آن دسته از کاربرانی که از نسخه کرکی ویندوز استفاده می نمایند و اتصال سریع به اینترنت و اپ های تغییردهنده IP دارند مشکل خاصی ندارد و به راحتی می توانید هر اپلیکیشنی را که مد نظرتان هست از آن دانلود کنید. اما برای پرداخت هزینه و خرید برنامه های غیر رایگان شاید با مشکل روبرو شوید که در این صورت لایسنس اورجینال ویندوز می تواند نجات تان دهد.

3. سرعت، امنیت و پایداری عملکرد را کاهش می دهد

سرعت یکی از مهم ترین تفاوت های بین ویندوز کرکی و اورجینال است. کافی است دو ویندوز را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید تا لحظه بوت شدن و ورود به سیستم چقدر اختلاف محسوسی وجود دارد. بعلاوه با نسخه کرکی ویندوز، سیستم شما بیشتر در معرض حمله بدافزارها و ویروس ها قرار خواهد گرفت و امنیتش به خطر خواهد افتاد. همین موضوع هم در کند شدن سیستم به مرور زمان نقشی اساسی دارد.

علاوه بر این ها، کاربران با خرید لایسنس ویندوز از بابت پایداری عملکرد سیستم خود هم آسوده خاطر خواهند بود چرا که ویندوز اورجینال در صورت اتصال به اینترنت تمام آپدیت های ضروری را دریافت نموده و در نتیجه به هیچ عنوان با مسائلی نظیر عدم پایداری روبرو نخواهد شد.

4. بروزرسانی های دردسر ساز

وقتی شما ویندوز خود را کرک می کنید، مسئله ای از بابت دریافت آپدیت نخواهید داشت و شاید این موضوع در نگاه نخست شما را خشنود کند اما باید بدانید با دریافت هر آپدیت، اطلاعات سیستم و ویندوز شما به شرکت مایکروسافت ارسال خواهد شد و این شرکت از این بابت که ویندوز شما اورجینال نیست آگاه می گردد. حال چه پیش می آید؟ در آپدیت های بعدی که برای شما عرضه می گردد، ویندوزتان بار دیگر از کار می افتد و یا کند می گردد به گونه ای که در بعضی از مواقع افراد مجبور می شوند به طور کامل آن را تعویض نمایند تا از مشکل جلوگیری گردد.

شاید با خود بگویید چرا اصلا باید راه دریافت بروزرسانی باز باشد و آن را از ریشه متوقف کنید اما باید بدانید ویندوز به مرور زمان و در تعامل با جهانی اینترنت، فلش، هارد و… دچار ویروس، رخنه های امنیتی متعدد و… می گردد. نمی گوییم کسی آنقدر مشتاق است که سیستم شما را هک کند اما این بدافزارها می توانند سیستم را به قدری کند نمایند که دیگر نتوانید آنطور که باید از آن بهره ببرید. این جاست که آپدیت های ویندوز اهمیت خود را نشان می دهند چون تمام این مسائل امنیتی را رفع نموده و ویندوز را سریع تر و ایمن تر و در بعضی مواقع با اضافه کردن قابلیت های خوب، تازهتر می نمایند.

5. شانس ارتقای رایگان به ویندوز تازه را از بین می برد

مادامی که سیستم شما واجد شرایط برای دریافت ویندوز تازه باشد، در صورت داشتن یک ویندوز اورجینال دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه برای خرید ویندوز تازه نخواهید داشت چون سیستم به صورت اتوماتیک به آن ارتقا پیدا می نماید. در نتیجه یکی از برترین مزیت های داشتن ویندوز اورجینال این است که می توانید با یک تیر حداقل دو نشان بزنید و ویندوز تازهتر را هم بدون پرداخت هیچ هزینه ای به صورت رایگان و کاملا قانونی و مجاز تجربه کنید.

6. مایکروسافت از آن پشتیبانی نمی نماید

کسانی که از لایسنس ویندوز را خریداری می نمایند به صورت کامل از سوی مایکروسافت پشتیبانی می شوند. البته این قابلیت بیشتر برای شرکت ها و سازمان ها و اداره جات خوب است؛ جایی که اطلاعات مهم زیادی روی سیستم ها ذخیره می گردد و در صورت وجود مشکل، احتیاج است تا پشتیبانی مایکروسافت به داد آن ها برسد. با ویندوز اورجینال، شما دیگر مسئله ای از این بابت نخواهید داشت و مجبور نخواهید شد به صورت ناگهانی ویندوز را برای تعمیر سیستم تعویض کنید. البته برای مکاتبه با مایکروسافت باید حتما به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید مشکل خود را بیان کنید. بعلاوه از اپ های تغییردهنده IP هم باید بهره ببرید چون به خاطر تحریم های بین المللی ایالات متحده علیه ایران، شرکت های آمریکایی اجازه سرویس دهی به IPهای ایرانی را ندارند.

7. نمی توان تجربه ای یکپارچه و هماهنگ در دستگاه های مختلف داشت

اگر از دستگاه های مختلف ویندوزی استفاده می کنید می توانید ویندوز اورجینال را به صورت متمرکز و یکپارچه در تمامی دستگاه های دیگر یعنی تبلت، لپ تاپ و… داشته باشید و کاملا هماهنگ از آن بهره ببرید. بدین ترتیب برای انجام یک سری از کارها احتیاجی نیست حتما سیستم خود را روشن کنید، تبلت یا لپ تاپ ویندوزی تان می تواند اطلاعات مورد احتیاج را در اختیارتان قرار بدهد.

با علم بر این موضوع چرا باز هم بعضی ها از ویندوز کرکی استفاده می نمایند؟

همانطور که گفته شده، بسیاری از کاربران معتقدند هیچ فرقی بین ویندوز کرکی و اورجینال وجود ندارد و خرید لایسنس ویندوز عملا یک کار بی فایده و پر هزینه ای است که صرفا جیب ما را خالی می نماید. نمی توان گفت این حرف کاملا غلط است ولی درست هم نیست. اینکه بسیاری از کاربران نسخه اورجینال را انتخاب و آن را به نسخه کرکی ترجیح می دهند قطعا دلایل زیادی دارد که در بالا به بسیاری از این موارد پرداخته ایم. اما بعضی از افراد که معمولا به اینترنت احتیاجی ندارند، برایشان خیلی امنیت یا کند شدن سیستم مهم نیست چون کار زیادی با سیستم انجام نمی دهند و زیاد سر وقت آن نمی روند معمولا خرید ویندوز اورجینال خیلی منطقی نیست.

خرید لایسنس ویندوز 11

ویندوز 11 در حال حاضر تازهترین، برترین و مجذوب کننده ترین ویندوز مایکروسافت محسوب می گردد که امکانات و قابلیت های متعددی هم دارد. از جمله این موارد می توان به پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی به صورت بومی، پشتیبانی بهتر از قلم و ماوس، پشتیبانی بهتر از تبلت ها، ظاهر زیباتر، سرعت بیشتر و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. در نتیجه این ویندوز خواستار زیادی دارد.

اگر با خواندن این مطلب قانع شده اید که ویندوز اورجینال چقدر می تواند باعث بهبود کار شما و افزایش بهره وری تان گردد، وقت آن رسیده که با روش های خرید آن هم آشنا شوید. شما برای این منظور دو راه پیش روی خود دارید. یا اینکه با حساب بین المللی خود نظیر پی پال به صورت مستقیم از سایت خود مایکروسافت به انجام این کار اقدام کنید که البته این کار به خاطر عدم بهره مندی بسیاری از کاربران ایرانی از حساب بین المللی عملا ممکن نیست یا اینکه از فروشگاه های مختلف نظیر خبرنگاران نسخه های اصلی ویندوز را بخرید. از جمله برترین گزینه های موجود در خبرنگاران برای خرید به توضیح زیر هستند:

1. لایسنس ویندوز 11 اینترپرایز نسخه استاندارد نشر پی سی باز

این محصول یک کارت رمزدار حاوی یک کلید دیجیتالی است که به شما امکان می دهد ویندوز 11 اینترپرایز را مستقیماً از پلتفرم های رسمی دانلود و روی سیستم شخصی خود فعال کنید. ویندوز 11 اینترپرایز که می توان آن را نسخه ارتقا یافته ویندوز 11 پرو دانست، بالاترین سطح از امکانات ویندوز را روی لپ تاپ و کامپیوتر شخصی ارئه می دهد چون برای پوشش احتیاجهای سازمان های بزرگ عرضه شده و در نتیجه امکانات امنیتی بیشتری هم دارد.

2. لایسنس ویندوز 11 هوم نسخه OEM نشر پی سی باز

این محصول هم درست مثل محصول بالا یک کارت رمزدار حاوی کد دیجیتالی است اما با این تفاوت که ویندوز 11 هوم را می توانید با آن فعال سازی کنید. ویندوز 11 هوم (Home) را می توان به عنوان نسخه پایه ویندوز برای کاربری شخصی و عمومی دانست که فاقد قابلیت های کسب و کار است که البته این موضوع ضعف به حساب نمی آید. مایکروسافت ویندوز هوم را برای کاربری شخصی بهینه سازی نموده و در نتیجه اصلا نباید آن را دست کم گرفت. ویندوز 11 هوم (Home) با تجهیز به ویندوز هلو، دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا، مایکروسافت تیمز، مایکروسافت استور، پشتیبانی از لمس و قلم، بهینه سازی شده برای استفاده در تبلت و لپ تاپ، حالت ویژه بازی، اسنپ گروپس و در نهایت امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید روی سیستم عامل ویندوز بدون احتیاج به شبیه ساز، طیف وسیعی از کاربری عمومی و شخصی را پوشش می دهد.

3. لایسنس ویندوز 11 پرو نسخه OEM نشر مایکروسافت

این محصول نسخه Full OEM و نشر آورکام بوده و قابلیت نصب نامحدود روی یک سیستم را دارد. تغییرات سخت افزاری به جز مادربرد مجاز است (یعنی قابلیت تغییرات سخت افزاری به جز مادربرد مسئله ای در نصب مجدد روی همان سیستم ندارد). بعلاوه قابلیت اتصال به حساب کاربری مایکروسافت را دارد و دیجیتال لایسنس است. این محصول نسخه پرو ویندوز 11 و کاملا اورجینال است و تمام امکانات و قابلیت های خوب و مجذوب کننده ویندوز را به شکلی کامل تر از ویندوز 11 هوم در اختیار دارد. فقط یک سری از دسترسی ها در این نسخه در مقایسه با نسخه سازمانی یعنی اینترپرایز محدودتر است.

4. لایسنس ویندوز 11 نسخه پرو به همراه آفیس پرو پلاس 2021 نسخه FULL OEM نشر آورکام

در نهایت می رسیم به این محصول که علاوه بر لایسنس اورجینال ویندوز 11 پرو، اپلیکیشن رسمی آفیس پرو پلاس 2021 را هم به همراه خود دارد تا با یک تیر دو نشان بزنید و با یک بار پرداخت، به دو مورد از گران ترین سرویس های مایکروسافت یعنی ویندوز و آفیس دسترسی داشته باشید. این مجموعه به صورت نامحدود امکان نصب روی یک سیستم را دارد و به یک حساب کاربری هم متصل می گردد.

حل مشکل ارور لایسنس ویندوز 11

اگر شما هم در وارد کردن کد مربوط به لایسنس ویندوز 11 با مشکل روبرو شده اید، نگران نباشید. اگر ویندوز شما کرکی است، فقط کافی است اپلیکیشن KMSAuto Lite را دانلود نموده و بعد از غیرفعال کردن آنتی ویروس، آن را از حالت فشرده خارج و نصب کنید. بدین ترتیب ویندوز 11 به صورت غیر قانونی فعال می گردد. اما اگر مشکل شما با ویندوز 11 اورجینال است، سه روش وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

  • با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید: از آن جایی که پشتیبانی مایکروسافت آماده خدمت رسانی به کسانی است که لایسنس اورجینال ویندوز را خریداری نموده اند، کافی است با تیم پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید تا شما را هدایت نمایند. برای دریافت پشتیبانی می توانید از برنامه Get Help بهره ببرید.
  • استفاده از مشکل یاب فعال سازی: در تنظیمات ویندوز (بخش Activation) یک ابزار جهت عیب یابی مسائل به وجود آمده به خاطر فعال سازی وجود دارد که می توانید از آن استفاده نموده و ببینید آیا مشکل حل می گردد یا خیر.
  • نصب دوباره ویندوز: در بعضی از مواقع نصب دوباره ویندوز 11 می تواند مشکل عدم فعال سازی آن را حل نماید. البته باید ببینید کد لایسنس ویندوز 11 مربوط به چه نسخه ای است. شما به هیچ عنوان نمی توانید نسخه اینترپرایز را با کد لایسنس ویندوز 11 هوم فعال سازی کنید. بنابراین ویندوز تازه و سازگاری را دوباره نصب و کد را روی آن امتحان کنید.

لایسنس ویندوز 11؛ سخن خاتمهی

در این مطلب کوشش کردیم دلایل ترجیح ویندوز 11 اورجینال را به نسخه کرکی توضیح دهیم با این امید که بتوانید هنگام خرید، محصول مناسب تری را انتخاب کنید. به نظر شما آیا خرید ویندوز 11 یا هر ویندوز دیگری به صورت اورجینال منطقی است؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12568

به "راهنمای خرید لایسنس ویندوز 11؛ چرا باید لایسنس اورجینال بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لایسنس ویندوز 11؛ چرا باید لایسنس اورجینال بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید