راه های کاهش اضطراب ، بچه ها را در کارهای خانه شرکت دهید

به گزارش آریا بلاگ، هفته گذشته در خصوص چگونگی واکنش والدین به فراگیری بیماری کووید 19 و فرزندانشان مواردی را ذکر کردم. این هفته قصد دارم در خصوص چگونگی حمایت از بچه ها و نوجوانان در دوره همه گیری کرونا با والدین و مخاطبان توضیحاتی بدهم.

راه های کاهش اضطراب ، بچه ها را در کارهای خانه شرکت دهید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران - بنفشه حیرت نگاری: انجام کارهای مشترک همراه با فرزندان نکته بسیار مهمی است که بعضی از والدین به آن بی توجه اند یا آن را بی تأثیر و کم اهمیت می دانند. انجام این کارهای مشترک در روزهایی که ویروس کووید 19 بی مهابا جولان می دهد و چاره ای جز ماندن بچه ها در خانه نیست، می تواند نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد. برای جلب مشارکت فرزندان بهتر است والدین حداقل هفته ای یک بارکاری را به آنها محول نمایند. انجام این کار مشارکتی می تواند از تهیه یک وعده غذایی تا نظافت عمومی منزل یا ساخت یک وسیله مورد احتیاج خانه، متنوع و گوناگون باشد.

نوع فعالیت در نظرگرفته شده باید تا حد امکان مورد علاقه تمام افراد خانواده باشد تا انگیزه همکاری بین فردی افزایش یابد و از نتیجه عملکرد نیز افراد خانواده به یک میزان بهره مند شوند.

ترتیب دادن این فعالیت مشترک علاوه بر پر کردن اوقاتی که افراد خانواده در کنار یکدیگر هستند، می تواند از یک سو سبب عمیق تر شدن روابط بین اعضای خانواده گردد و از سوی دیگر تمرکز روی موضوع استرس زای گسترش و شیوع بیماری کرونا را کم کند.

توصیه بعدی این است که والدین باید در خصوص استفاده از بازی های رایج دیجیتال و کامپیوتری همچنین استفاده نوجوانان از اینترنت دست و دلبازی بیشتری داشته باشند؛ چراکه محدودیت های موجود امکان انتخاب های متنوع را کاهش داده است. والدین باید این حقیقت را در نظر بگیرند و با توجه به شرایط موجود در خصوص استفاده از اینترنت و بازی های کامپیوتری تصمیمات درستی بگیرند. نکته مهم این است که والدین باید نظارت خود را بر عملکرد فرزندان در فضای مجازی اعمال نمایند.

مورد دیگر این است که عملکرد فرزندان آینه تمام نمای چگونگی عملکرد والدین است. بنابراین، برای پیشگیری از ایجاد اضطراب و استرس در این شرایط ضروری است که ابتدا والدین هیجانات، استرس و اضطراب خود را کنترل و از انتقال آن به فرزندانشان جلوگیری نمایند. والدینی که با هیجانات منفی مانند ترس و وحشت و استرس اخبار مربوط به بیماری را دنبال و درباره آن با دیگران صحبت می نمایند، همین احساسات و هیجانات را به فرزندان خود نیز انتقال می دهند.

در مباحث قبل به تفصیل به اهمیت حفظ آرامش درونی و شاد بودن برای حفظ سلامت روان و همچنین ارتباط مستقیم آن با بالا بردن ایمنی بدن در برابر بیماری ها پرداخته ام. در اینجا نیز یادآوری و تأکید می کنم که در شرایط فعلی که بشر هنوز راه کامل مقابله با این بیماری را به دست نیاورده است، پیشگیری، مطمئن ترین و کم هزینه ترین راه است. لذا با بالا نگه داشتن سطح آرامش خانواده و کنترل و مدیریت استرس های جاری، از کاهش سطح ایمنی بدن خود و افراد خانواده جلوگیری و فضای امنی برای در خانه ماندن فراهم کنید.

* روان شناس بالینی، فیلم درمانگر

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3620

به "راه های کاهش اضطراب ، بچه ها را در کارهای خانه شرکت دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های کاهش اضطراب ، بچه ها را در کارهای خانه شرکت دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید