ساخت دستگاهی برای امنیت نیروگاه ها از طریق محققان کشور

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، جواد بهرامی مدیر بخش تامین مالی یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه رپچردیسک، کاری شبیه به فیوز در مدار برق انجام می دهد، گفت: موارد استفاده این رپچرها، در سیستم هایی است که جریان به شکل سیال عبور کرده و با فشار بالا روبرو هستند. در چنین شرایطی، رپچرها منفجر می شوند تا کل سیستم نابود نشود.

ساخت دستگاهی برای امنیت نیروگاه ها از طریق محققان کشور

وی اضافه کرد: این رپچرها متشکل از یک ورق و دیسک فولادی است که عملیات حرارتی روی آن اجرا شده و با یک سری عملیات برش خاص، به مرحله تولید می رسند. رپچردیسک ها، وسیله پرکاربرد و حیاتی محسوب می شوند که موارد استفاده آنها در تمام پتروشیمی ها، نیروگاه ها و اماکنی است که سیستم های تحت فشار دارند.

بهرامی ادامه داد: این محصول تا به امروز جزو اقلام وارداتی محسوب می شده که در این شرکت، نخستین نمونه های ایران ساخت آن را طراحی و تولید شده است. این شرکت درصدد است تا با توسعه تولیدات، از سال آینده، برای این محصول، پروانه منع واردات گرفته و علاوه بر تامین بازار داخل، آن را به کشورهای منطقه صادر کند.

به گفته مدیر شرکت، نمونه های این محصول که رونمایی از خط تولید آن، سال گذشته اجرا شده، هم اکنون بازار داخل را تامین کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9390

به "ساخت دستگاهی برای امنیت نیروگاه ها از طریق محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاهی برای امنیت نیروگاه ها از طریق محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید