سرمربی تیم بسکتبال نفت: رقابت با شیمیدر جذاب است، هفته ای یک بازی برای بسکتبال مناسب نیست

به گزارش آریا بلاگ، حماد سامری که تیمش این هفته میزبان شیمیدر تهران است دیدار با این تیم مدعی را جذاب توصیف می نماید و امیدوار است پیش از هر چیزی تماشاگران از تماشای این مسابقه لذت ببرند.

سرمربی تیم بسکتبال نفت: رقابت با شیمیدر جذاب است، هفته ای یک بازی برای بسکتبال مناسب نیست

حماد سامری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره دیدار حساس نفت آبادان برابر شیمیدر اظهار کرد: قطعا بازی خیلی خوبی خواهد بود و امیدوارم پیش از هرچیزی تماشاگران یک مسابقه جذاب و زیبا را تماشا نمایند و لذت ببرند. درباره حریف باید بگویم که شیمیدر تیم کامل و خوبی است. بازیکنان خیلی خوبی دارد که سابقه بازی در نفت آبادان را نیز دارند و برای ما نیز زحمت کشیده اند. قطعا رقابت با این تیم که بازیکنان خوبی دارد آسان نخواهد بود.

سرمربی نفت آبادان با بیان این مطلب که تقابل تیمش با شیمیدر می تواند مسابقه خوبی باشد گفت: قطعا این مسابقه جزو دیدارهای غیرقابل پیش بینی است. در این دیدارها که دو تیم نزدیک به هم هستند تیمی برنده خواهد بود که استراتژی بهتری داشته باشد و از ابتدای مسابقه بتواند برنامه هایش را عملی کند. بهره بردن از موقعیت ها و هوشیاری در مهار حریف نقش بسیار زیادی در نتیجه این مسابقه دارد.

او اضافه نمود: کوشش ما این است که با تمام قدرت به میدان برویم و بتوانیم برنامه هایمان را در جریان مسابقه عملی کنیم. می دانم که بازیکنانم کاملا آماده هستند تا برنامه ها را به خوبی اجرا نمایند. تمرکز بالای آنها در دفاع و حمله می تواند باعث پیروزی شان در این مسابقه گردد. من نیز کوششم را می کنم که در کنار زمین بتوانم به خوبی هدایت شان بکنم.

سامری در پاسخ به این سوال که نقش بازیکنان نیمکت دو تیم را در این مسابقه چطور ارزیابی می نماید؟ اعلام کرد: اگر منتظر هستید که بگویم شیمیدر از نظر بازیکن شرایط بهتری نسبت به ما دارد در اشتباه هستید چون من نه تنها این موضوع را قبول ندارم بلکه صحبت کردن درباره این موارد را اشتباه می دانم. این موارد یکسری صحبت های نخ نما شده و قدیمی است. یک تیم که کارش را در لیگ آغاز نموده همه شرایط را سنجیده و مربی نیز می داند که وضعیت تیمش چطور است. تیم ما بازیکنان توانمند و قدرتمندی دارد و قول می دهم که برابر شیمیدر نیز خیلی خوب کار می نماید.

سرمربی نفت آبادان با اشاره به نحوه برگزاری لیگ برتر و برگزاری یک مسابقه در هفته اعلام کرد: قطعا این نحوه برای بسکتبال مناسب نیست. خطاب من فدراسیون کنونی نیست. در چند سال گذشته لیگ برتر با آزمون و خطا برگزار شده. هر سال ایرادها گرفته شده اما سال بعد مسابقات با شکلی جدید برگزار شده است. سال پیش با همین قرعه کشی مسابقات در سه ماه و نیم برگزار شده سال جاری قرار است 7 ماه طول بکشد. لیگ طولانی گردد اما تعداد بازی ها کم باشد سودی ندارد.

او اضافه نمود: ساختار باید طوری باشد که تعداد بازی ها را بیشتر کنیم. باید تعداد بازی ها به صورت معقول بیشتر گردد تا بازیکن در شرایط مسابقه قرار بگیرد. اکنون یک بازی انجام می گردد و بازیکن یک هفته تمرین می نماید. وسط لیگ نیز دوبار تعطیلی داریم برای تیم ملی و بعد تعطیلات سال نو. بازیکن بیشتر از مسابقه در شرایط تمرین و تعطیلی است و قطعا این برای بسکتبال ما خروجی خوبی نخواهد داشت. این وضعیت با هدف بسکتبال که رشد و توسعه است هم خوانی ندارد.

سامری ادامه داد: به نظر من لیگ باید هفته ای دو مسابقه داشته باشد تا بازیکن در کوران مسابقه باشد و به آمادگی برسد. تیم ها آماده شوند و مسابقات جذاب گردد. بدون تعارف بگویم که وضعیت کنونی لیگ برای تیم من خیلی خوب است. با توجه به شرایط تیم سال جاری هفته ای یک مسابقه برای ما عالی است اما وقتی من می بینم این شرایط به سود بسکتبال نیست نباید سکوت کنم و حرفی نزنم. برای بسکتبال ما هفته ای دو بازی مناسب است نه یک مسابقه.

سرمربی نفت آبادان همچنین گفت: به نظرم نیم فصل نخست با همین هفته ای یک مسابقه برگزار گردد اما از نیم فصل دوم باید هفته ای دو بازی داشته باشیم. باید کوشش کنیم که لیگ جذاب گردد و از امروز روی وضعیت ساختار آن فکر کنیم تا سال آینده لیگی با کیفیت بهتر برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگاران نفت آبادان در هفته هفتم لیگ برتر فردا پنج شنبه میزبان شیمیدر تهران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 46

به "سرمربی تیم بسکتبال نفت: رقابت با شیمیدر جذاب است، هفته ای یک بازی برای بسکتبال مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم بسکتبال نفت: رقابت با شیمیدر جذاب است، هفته ای یک بازی برای بسکتبال مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید