صنعاء: تشکیل دولت جدید به پیشنهاد ریاض، تلاشی برای تاراج ثروت یمن است

به گزارش آریا بلاگ، استاندار عدن توافق دولت مستعفی این کشور و گروه تحت حمایت امارات برای تشکیل دولت جدید در جنوب یمن را تلاشی برای آرام کردن خشم مردم و منحرف کردن افکار عمومی از تجاوزات ائتلاف سعودی برشمرد.

صنعاء: تشکیل دولت جدید به پیشنهاد ریاض، تلاشی برای تاراج ثروت یمن است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طارق مصطفی سلام استاندار عدن وابسته به دولت نجات ملی یمن به توافق دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی و المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات، برای تشکیل دولت جدید، واکنش نشان داد.

مصطفی سلام در مصاحبه با خبرگزاری سبأ یمن گفت که توافق برای تشکیل دولت با مشارکت برابری دولت مستعفی و شورای انتقالی و لغو حکومت خودگردان تنها مُسکنی برای فرونشاندن خشم مردمی و در واقع تلاشی جهت منحرف کردن افکار عمومی از توجه به ایفای نقش مشکوک نیروهای متجاوز و اشغالگر علیه سرزمین و مردم یمن است.

او اضافه کرد که این توافق زمینه ساز مرحله جدیدی از جنگ، درگیری، کشته شدن افراد بی گناه و غارت امکانات و دستآوردهای وطن است و به اشغالگر این امکان را می دهد که سلطه بر منابع و ثروت این کشور را گسترش دهد.

استاندار یمن با اشاره به اینکه حل بحران یمن تنها با اراده خالص یمنی ها ممکن است، تأکید کرد که یمنی ها هر گونه قیمومیت و اتکا به دشمن را رد می کنند و هرگز این را نمی پذیرند که تصمیمات حاکمیتی آن ها توسط متجاوزان و اشغالگران اتخاذ گردد و یمن و ملت آن در خدمت منافع دشمن باشد.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن روز چهارشنبه (دیروز) تعیین عبدالملک را مامور تشکیل کابینه جدید خود کرد.

این دستور هادی پس از آن صادر شد که منابع یمنی از موافقت دولت هادی و شورای انتقالی جنوب با سازوکار پیشنهادی ریاض برای حل اختلافات خبر دادند.

بر اساس این توافق شورای انتقالی در دولت جدید هشت وزارتخانه را در اختیار می گیرد و در مقابل از اعلام خودمختاری دست می بردارد، استاندار عدن تعیین می گردد و تعیین عبدالملک به عنوان مأمور تشکیل کابینه تعیین گردد .

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3981

به "صنعاء: تشکیل دولت جدید به پیشنهاد ریاض، تلاشی برای تاراج ثروت یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: تشکیل دولت جدید به پیشنهاد ریاض، تلاشی برای تاراج ثروت یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید