قاتل ناوهای هواپیمابر با موفقیت آزمایش شد

به گزارش آریا بلاگ، ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه از پرتاب آزمایشی یک موشک مافوق صوت از نوع تسیرکون که به قاتل ناوهای هواپیمابر معروف شده، اطلاع داد.

قاتل ناوهای هواپیمابر با موفقیت آزمایش شد

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، یک مقام وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که ناوشکن آدمیرال گورشکوف ناوگان شمال روسیه از دریای سفید موشک تسیرکون را پرتاب کرد.

موشک با پیروزیت پرتاب شد و به هدف مشخص شده در فاصله 400 کیلومتری اصابت کرد.

مقام وزارت دفاع روسیه گفت که پرتاب آزمایشی این موشک، مشخصات فنی را تایید کرد.

پرتاب آزمایشی قبلی موشک تسیرکون دو هفته پیش انجام شده بود.

بر اساس قوانین روسیه، قبل از این که موشکی به ارتش این کشور تحویل گردد، باید 9 بار مورد آزمایش قرار گیرد و پس از تایید مشخصات فنی آن، موشک به ارتش روسیه تحویل می گردد.

براساس اطلاعات رسانه های روسی، موشک مافوق صوت تسیرکون با سوخت جامد و رادار گریز، می تواند اهداف را در فاصله حدود 500 کیلومتری نابود کند که تا 800 کیلومتر نیز می تواند افزایش یابد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا گفت که موشک تازه مافوق صوت تسیرکون (معروف به قاتل ناوهای هواپیمابر) سال 2022 به ارتش روسیه تحویل می گردد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در جلسه با سران وزارت دفاع روسیه و صنایع دفاعی این کشور در سوچی گفت که مراحل آزمایش موشک مافوق صوت تسیرکون به خاتمه می رسد و از سال آینده، این موشک ها به ناوگان نظامی روسیه تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمایشات این موشک پیروز بوده است، اظهار کرد: موشک تسیرکون در جریان آزمایشات بطور دقیق به هدف اصابت کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: موشک مافوق صوت تسیرکون از زیر آب و نیز از عرشه ناو پرتاب شده و همه موشک های پرتاب شده به هدف اصابت نموده اند.

موشک تسیرکون در حالی برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده شده است که رویارویی دریایی روسیه و غرب در دریاها بویژه در دریای سیاه وارد مرحله تازه شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8841

به "قاتل ناوهای هواپیمابر با موفقیت آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل ناوهای هواپیمابر با موفقیت آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید