مجتمع گردشگری در شهرستان کوار فارس افتتاح شد

به گزارش آریا بلاگ، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوار از افتتاح یک مجتمع گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان خبر داد.

مجتمع گردشگری در شهرستان کوار فارس افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فرزاد حدادی ادامه داد: مجتمع بزرگ گردشگری ایران زمین، با حضور فرماندار کوار، جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

او گفت: این مجتمع با سرمایه گذاری 37میلیارد و 500میلیون ریالی بخش خصوصی و تسهیلات 12میلیارد و 500میلیون ریالی بانک توسعه تعاون در زمینی با مساحت 14هزار متر در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول آن، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، باغ هنر، نمازخانه و پارکینگ و سرویسهای بهداشتی در 13 تیرماه جاری افتتاح شد و پیش بینی می شود تا انتها سال 98، فاز دوم این مجتمع، در بخش سوئیت های اقامتی، فروشگاه صنایع دستی و پارک بازی آغاز به کار کند.

حدادی شرح داد: با افتتاح این مجموعه، زمینه اشتغال مستقیم 24 نفر فراهم شده است.

شهرستان کوار در بخش مرکزی استان فارس جای گرفته است و مرکز آن شهر کوار در 45 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با شهرستان شیراز، از شرق با شهرستان سروستان، از جنوب با شهرستان جهرم و از غرب با شهرستان فیروزآباد مرز مشترک دارد. برکه شاه غیب، پل کوار، بند بهمن، بقعه شاهزاده ابوالقاسم(ع)، امام زاده شاه ابوالخیر، قدمگاه خضر نبی، باغ آرین و آثار قلات از جاذبه های گردشگری کوار است. قالی، گلیم، گبه، سفال و سرامیک سازی، پارچه بافی، نقره کاری و مسگری نیز از صنایع دستی و سوغات معروف این منطقه به شمار می آیند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 561

به "مجتمع گردشگری در شهرستان کوار فارس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع گردشگری در شهرستان کوار فارس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید