مراکز تفریحی زنجان ؛ مجموعه ای از برترین ها

به گزارش آریا بلاگ، اگر از جذابیت و زیبایی های تاریخی و طبیعی زنجان بگذریم و از کنار سوغات زیبا و صنایع دستی ماندگارش عبور کنیم، باید بگوییم مراکز تفریحی زنجان جلوه دیگری دارند. مراکز تفریحی زنجان با تنوع زیاد و جذابیت های فوق العاده ای که دارد، در هر زمان میزبان مسافران و گردشگران این شهر است. با سفر به این شهر زیبا می توانید از مراکز تفریحی آن تماشا کنید و لذت ببرید. در کنار همه این ها، متفاوت بودن بعضی از این مراکز تفریحی با آنچه که تا به حال دیده اید، بر محبوبیت این مکان ها افزوده. گردشگران داخلی و خارجی برای تماشا این شهر تاریخی به زنجان سفر می نمایند و در کنار آن با رفتن به مراکز تفریحی زنجان لحظاتی به یادماندنی را در طول سفر خود رقم می زنند.

مراکز تفریحی زنجان ؛ مجموعه ای از برترین ها

اگر دوست دارید با مراکز سرگرمیی زنجان بیشتر آشنا شوید و به زودی از مسافران این شهر خواهید بود، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید:

مجموعه گاوازنگ؛ یک مجموعه همه چیز تمام

مجموعه گاوازنگ شهر زنجان یکی از زیباترین و کامل ترین مراکز سرگرمیی زنجان و پرطرفدارترین تفرجگاه اهالی این شهر و گردشگران آن است. این مجموعه زیبا و تماشای در شمالی ترین منطقه شهر زنجان و در دامنه کوه گاوازنگ قرار گرفته است. این مجموعه کامل ترین امکانات رفاهی را دارد چرا که در کمترین فاصله از مرکز شهر واقع شده است. مجموعه گاوازنگ به عنوان یک مجموعه گردشگری و طبیعی، مورد توجه تعداد بسیار زیادی از مسافران و گردشگران قرار گرفته است و هرساله با فرا رسیدن فصل بهار، بیشتر مورد توجه و انتخاب آن ها قرار می گیرد.

مجموعه گاوازنگ

در این مجموعه امکان انجام بسیاری از ورزش ها خصوصا کوهنوردی فراهم است. در روزهای تعطیل و بعلاوه روزهای آدینه کوهنوردی و کوهپیمایی در مجموعه گاوازنگ حال و هوای دیگری دارد و سراسر کوه پر از علاقه مندان به کوهنوردی و گروه های طبیعت گردی است. کوه گاوازنگ با ارتفاع بسیار زیاد مورد علاقه کوهنوردان و طبیعت گردان است. مجموعه گاوازنگ از جمله مراکز سرگرمیی زنجان است که برای سرگرمیات نیم روزه مناسب است و به سبب امکانات زیادی که در دل خودش جای داده، گردشگران با خیال راحت به آنجا می فرایند.

مجموعه گاوازنگ

وجود آبشار مصنوعی در این مجموعه بر مطبوع شدن هوای منطقه افزوده است. بعلاوه وجود رستوران و آلاچیق با محیط خانوادگی و منظره زیبا، علت استقبال مسافران از آن است. علا ه بر این ها، ایجاد پیست دوچرخه سواری هواداران خاص خودش را دارد. این مجموعه دارای یک چایخانه برای چند دقیقه استراحت و لذت بردن از منظره این مجموعه مناسب است.

سالن آمفی تئاتر، لندمارک، مجموعه ورزشی، مجموعه بازی و سرگرمیی روزباز، سینمای پنج بعدی و آسیاب از دیگر جاذبه های این مجموعه تماشای است.

طقه گاوازنگ دارای پارکینگ است و مشکل جای پارک و نگرانی برای خودرو را حل می نماید.

آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ، روبروی نمایشگاه بین المللی کاسپین.

سد گاوازنگ؛ تفرجگاهی عالی

سد گاوازنگ

سد گاوازنگ از جاذبه های طبیعی در استان زنجان است که در شمالی ترین نقطه شهر قرار گرفته است. کار ساخت این سد در سال 1375 آغاز شد و در سال 1379 به خاتمه رسید. این سد بزرگ که در مجموعه سرگرمیی گاوازنگ از مراکز سرگرمیی زنجان قرار گرفته است، زیبایی این مجموعه را دو چندان نموده است.

سد گاوازنگ

هر روزه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران برای تماشا این سد بزرگ و طبیعی به منطقه گاوازنگ می آیند. علاوه بر فضای دلنشین این مجموعه، قرار گرفتن بام زنجان، در محدوده سد موجب شده تا گردشگران استقبال زیادی از آن بنمایند. سد گاوازنگ در فصول گرم سال محل مناسبی برای انواع فعالیت ها همانند ماهیگیری و قایقرانی است. اگر قصد سفر به شهر زنجان را دارید، حتما از مجموعه سرگرمیی گاوازنگ و سد گاوازنگ در آن تماشا کنید.

آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ، رو به روی نمایشگاه بین المللی کاسپین.

پارک جنگلی ارم؛ فضای سبز و موزه در دل پارک

یکی از محبوب ترین مراکز سرگرمیی زنجان که هم مورد توجه اهالی بومی و هم گردشگران قرار گرفته است، پارک جنگلی ارم است. این پارک جنگلی زیبا در فاصله 5 کیلومتری از اتوبان زنجان به تبریز قرار گرفته است و به سبب زیبایی طبیعی، آب و هوای مناسب و امکانات رفاهی از انتخاب های اول مسافران زنجان است.

پارک ارم

این پارک از جمله مراکز سرگرمیی زنجان است که مجموعه ای کامل را برای مسافران در دل خود جای داده و دارای رستوران، فروشگاه، شهربازی و وسایل ورزشی سرگرمیی است. بعلاوه امکانات چادر زدن و کمپینگ برای مسافرانی که می خواهند شب را در چادر بخوابند، در پارک جنگلی ارم فراهم است.

پارک ارم

پارک جنگلی ارم علاوه بر زیبایی های طبیعی، موزه تاریخ طبیعی زنجان را نیز در دل خودش جای داده. این موزه نمایانگر مجموعه ای بزرگ، مجذوب نماینده و جالب توجه از انواع گونه های گیاهی و جانوری و بعلاوه فسل هایی است که در طول سالیان دراز جمع آوری شده و در این مکان به نمایش درآمده است . از جمله زیبایی هایی که در این موزه در معرض دید است می توان به نه تیپ گیاهی، هفت گونه دوزیست، 33 گونه خزنده، 13 گونه جانور آبزی، 37 گونه پرنده، گونه های مختلف حشرات، نمونه هایی از اکو سیستم های غارهای استان و استالاگمیت و استالاگتیت های زیبا اشاره نمود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید.

پارک جنگلی ارم در ایام بهار و تابستان و نیز روزهای تعزیل سال، میزبان تعداد زیادی از گردشگران این منطقه است. باید یادآور شد در این ایام به علت مراجعه بیشتر مردم به پارک، اندکی شلوغ است. پس بهتر است کمی زودتر به سمت پارک حرکت نموده تا جای دلخواهتان را انتخاب کنید.

آدرس: زنجان، ابتدای اتوبان زنجان-میانه، پارک جنگلی ارم.

پارک ملت؛ شهربازی و هیجان در مراکز سرگرمیی زنجان

پارک ملت

پارک ملت زنجان به علت وجود شهربازی در دل آن، از جمله هیجان انگیزترین و پرمخاطب ترین پارک های این شهر است. پارک ملت در ابتدای ورودی شرقی زنجان در خیابان خرمشهر و نزدیک به هتل بزرگ زنجان قرار گرفته است. گردشگرانی که در پی یک سرگرمی میهیج هستند می توانند این پارک را انتخاب نمایند و از لحظاتشان در آن لذت ببرند.

پارک ملت

این پارک بعلاوه در بعضی ایام سال مجموعه ای از نمایشگاه ها را برگزار می نماید که یکی از آن ها بزرگداشت روز کودک است. علاوه بر این ها، در فصل بهار به همت شهرداری، پارک ملت به مکانی برای کمپیک تبدیل می شود که کلیه امکانات رفاهی را در اختیار مسافرانش قرار می دهد. اگر به زودی میهمان شهر زنجان می شوید، در اولین فرصت از این پارک تماشا کنید.

آدرس: زنجان، بلوار خرمشهر، پارک ملت.

فضای سبز زنجان رود؛ بی مثال و خاطره انگیز

زنجان رود

زنجان رود یکی از شعب رودخانه قزل اوزن است که از شهر زنجان می گذرد. این رود در شهر زنجان از میان باغ های جنوبی شهر می گذرد و در دو طرف بستر خود، دره سرسبز باغ های زنجان رود را تشکیل می دهد. این فضای سبز از سلطانیه آغاز می شود و در روستای رجعین خاتمه می یابد.

فضای سبز زنجان رود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مراکز سرگرمیی زنجان است. این متطقه به علت سرسبزی و طراوت بی نظیر و بعلاوه گذر رودخانه زنجان رود از آن محل مناسبی برای سرگرمی های دسته جمعی و پیک نیک است.

فضای سبز زنجان رود در فصل بهار و تابستان بسیار مورد توجه قرار می گیرد و اهالی بومی و بعلاوه مسافران برای گذراندن اوقات فراغتشان به این منطقه می آیند. اگر به شهر زنجان سفر کردید این منطقه تماشای را از دست ندهید. یادتان باشد پس از گذراندن یک روز شیرین در طبیعت زنجان رود زباله های خود را به اولین سطل زباله برسانید تا فضای سبز زنجان رود و محیط زیست آن پاکیزه بماند.

پارک رجایی؛ بهنرین مکان برای استراحت در سفر

پارک رجایی | مراکز سرگرمیی زنجان

پارک رجایی از دیگر مراکز سرگرمیی زنجان است که گردشگران و مسافران آن را برای گذراندن یک روز خاطره انگیز انتخاب می نمایند. این پارک بزرک با مساحت 87 هزار و 300 متر مربع در منطقه 3 شهرداری زنجان قرار گرفته است. پارک رجایی با وسعت زیاد و درختان و فضای سبز زیبا و بی نظیرش، پذیرای گردشگران و مسافران این شهر است. این پارک دارای بخش وسایل ورزشی نیز هست و بسیاری از سالمندان و بازنشستگان از آن استفاده می نمایند.

اگر در سفر به زنجان در پی جایی برای فراغت و استراحت می گشت و می خواهید چند ساعتی را در فضای سبز در کنار خانواده هایتان بگذرانید، پارک رجایی با محیط زیبا و خانوادگی اش یکی از برترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

آدرس: زنجان، بزرگراه 22 بهمن، پارک شهید رجایی.

پارک بانوان؛ لذت سرگرمی در محیطی کاملا زنانه

در سال های اخیر و در پی کمبود امکانات سرگرمیی برای زنان و عدم بهرمندی آن ها از فضاهای باز برای فعالیت های مختلف، پارک های بانوان در سرار کشور ایجاد شدند. این پارک ها مخصوص بانوان هستند و می توانند انواع فعالیت ها از سرگرمیی تا ورزشی را در آن انجان دهند. پارک بانوان یکی از مراکز سرگرمیی زنجان است که استقبال گسترده و خوبی از آن شد. هر روزه علاوه بر اهالی زنجان و ساکنان این شهر زیبا، شمار زیادی از گردشگران و مسافران خانم هم به این پارک می فرایند. پارک بانوان با دارا بودن امکان انواع فعالیت ها و نیز امکانات سرگرمیی برای بانوان، بسیار پرطرفدار و پرمخاطب است.

این مارک دارای انواع امکانات سرگرمیی مانند پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، زمین والیبال و بسکتبال، استخر، زمین بدمینتون، جهت پیاده روی و فرهنگسرا است. بعلاوه این پارک شامل غرفه هایی برای عرضه و فروش صنایع دستی و غذای خانگی است که در مقیاسی کوچک، امکان اشتغال زنان را فراهم می نماید.

این پارک در نوبت ظهر و عصر امکان فعالیت های ورزشی همراه با مربی، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و بعلاوه ایروبیک را فراهم نموده است. در بعضی روزها نیز کلاس هایی نظیر جعبه آرایی، تربیت کودک، سفره آرایی، مهارت های زندگی، صنایع دستی، چرم دوزی، نقاشی و عروسک سازی، نمد دوزی، بافت مو به صورت رایگان برای بانوان برگزار می شود.

پارک بانوان، از جمله مراکز سرگرمیی زنجان است که بانوان می توانند با خیالی آسوده و با فرغت کامل به انواع فعالیت های دلخواهشان بپردازند و در سفر به این شهر، خاطره این پارک را ماندگار نمایند. بانوان عزیز می توانند به راحتی، با تاکسی و یا اتوبوس های خط واحد خودشان را به این پارک برسانند.

آدرس: زنجان، بزرگراه 22 بهمن، شمال غربی پارک ملت.

موزه مردان نمکی؛ اعجاب انگیز و اسرارآمیز

موزه مردان نمکی

با اطمینان می توان گفت یکی از شگفت آورترین و زیباترین مراکز سرگرمیی زنجان، موزه مردان نمکی است. موزه مردان نمکی روایتگر بخشی از تاریخ این شهر زیبا است که با شگفتی های بیشمار خود، چشم را خیره می نماید. این موزه زیبا، یکی از محبوب ترین مراکز سرگرمیی زنجان است که مردان نمکی و اشیا و وسایل همراه آن ها را در خودش جای داده. در زمستان سال 1372 در حین خاک برداری از معادن نمک چهر آباد زنجان، 6 مومیایی پیدا شد که به مردان نمکی معروف شدند. قدمت مومیایی ها به 2 هزار سال پیش باز می شود و یکی از اعجاب انگیزترین یافته های تاریخی تا به امروز است.

اولین جسدی از میان 6 مومیایی کشف شد، مربود به نیم تنه مردی با مو و ریش های بلند است که در گوش چپ خود یک حلقه گوشواره طلا دارد. کنار این مومیایی اشیایی چون تکه سبد، میخ های چوبی و طناب های گیاهی هم وجود داشت. سایر مومیایی ها با ویژگی ها و شرایط مجذوب نماینده و استثنایی کشف شدند که از قدرت بیان خارج است و فقط با تماشا و تماشای آن ها است که می توان شگفتی آن ها را درک کرد.

اکر قصد سفر به زنجان را دارید، در اولین انتخاب کنید به تماشا موزه مردان نمکی بروید و مطمئن باشید که از انتخابتان پشیمان نخواهید شد. این موزه از ساعت 9 صبح الی 18:30 عصر جهت بازدید آماده خدمت رسانی و ورودی آن برای هر نفر 2500 تومان است.

آدرس: زنجان- سبزه میدان- عمارت ذوالفقاری.

نظر شما درباره مراکز سرگرمیی زنجان چیست؟ آیا تا به حال از این مراکز سرگرمیی تماشا نموده اید؟ کدام مکان شما را بیشتر به خودش جذب نموده است؟ تجربه های خودتان را از سفر به زنجان و تماشا جاذبه های گردشگری و مراکز سرگرمیی آن با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10375

به "مراکز تفریحی زنجان ؛ مجموعه ای از برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تفریحی زنجان ؛ مجموعه ای از برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید