مقاله: آشنایی با زندگی در گرجستان

به گزارش آریا بلاگ، اتوبوس های شهری هم برای تردد مسافران به نقاط اصلی شهر در باتومی و تفلیس وجود دارد. کرایه هر سفر نیم لاری است و در خاتمه سفر از مسافران گرفته می گردد. امکان خرید بلیت در اتوبوس هم وجود دارد. تشخیص مسیرها در گرجستان کمی سخت است که با یاری گوگل مپ و کمی گشت وگذار در شهر، این مشکل هم برطرف می گردد. اتوبوسی برای انتقال مسافران از فرودگاه تفلیس به مرکز شهر هم وجود دارد که کرایه آن نیم لاری است.

مقاله: آشنایی با زندگی در گرجستان

زبان گرجی ها در دسته بندی زبان های کارتولی یا قفقازی جنوبی قرار می گیرد. زبان گرجی، الفبای مخصوصی دارد و قدمت آن به قرن 5 میلادی می رسد. لهجه های گوناگونی در زبان گرجی وجود دارد. برخی از انواع زبان های قفقازی فقط میان اقلیتی از افراد صحبت می گردد و در نوشتار کاربرد ندارد.

در ماه های مه تا جولای هم هزینه اجاره آپارتمانی دوخوابه در شهر گوری (شهری غیرتوریستی در فاصله 80 کیلومتری تفلیس) معادل 200 دلار خواهد بود. همان طور که می بینید، هزینه مهاجرت به گرجستان و زندگی در آن به منطقه و شهر مورد نظرتان هم بستگی دارد.

ارتفاع بارش ها در این کشور به هزار تا 2 هزار و 500 میلی متر است و در فصول پاییز و زمستان به اوج خود می رسد. کولخیس جنوبی بیشترین میزان بارش را دارد و رطوبت در نواحی شمالی و شرقی کمتر است. زمستان این منطقه گرم و معتدل است و دمای متوسط هوا در ژانویه هیچ گاه به زیر صفر سانتی گراد نمی رسد. در واقع، زمستان های کولخیس سرد و همراه با یخبندان نیست. دمای هوا در تابستان هم حدود 22 سانتی گراد است.

منبع مقاله: آشنایی با زندگی در گرجستان

انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8340

به "مقاله: آشنایی با زندگی در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با زندگی در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید