نبود تشکل صنفی، آفت اصلی صنایع دستی اردبیل است

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل گفت: نبود تشکل صنفی آفت اصلی صنایع دستی استان است، چراکه زبان واحدی برای مطالبه گری و پیگیری مسائل وجود ندارد.

نبود تشکل صنفی، آفت اصلی صنایع دستی اردبیل است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در دیدار صمیمی با هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی استان توضیح داد: فعال سازی یک تشکل صنفی برای ارزیابی و آنالیز مسائل و مسائل این حوزه در استان لازم است و این اداره کل نیز از این موضوع حمایت خواهد نمود.

او اضافه نمود: درگذشته صنایع دستی در اولویت برنامه های اداره کل نبود، اما با رویکرد جدید و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال 98 با عنوان رونق فراوری، صنایع دستی در اولویت امورات اداره کل قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل ادامه داد: همچنین در راستای تحقق ایجاد 20 هزار شغل در استان که دغدغه اصلی استاندار است، توجه به صنایع دستی موضوعی حائز اهمیت بوده که تا امروز قدم های مثبتی برداشته شده است.

او اضافه نمود: ما آماده واگذاری حمام تاریخی شیخ به فعالان صنایع دستی هستیم تا ارائه و فروش آثار به بهترین شکل انجام گردد.

فلاحی افزود: علاوه بر این از ابتدای سال پیگیر احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان در کنار دریاچه شورابیل هستیم که تاکنون اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

او اظهار کرد: با همکاری شهرداری ها، در حال هماهنگی ایجاد نمایشگاه های دائمی و موقت در پارک ها و پاتوق های فرهنگی در سطح استان هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 748

به "نبود تشکل صنفی، آفت اصلی صنایع دستی اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود تشکل صنفی، آفت اصلی صنایع دستی اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید